BMW R 80 G/S в стила на „Дакар“. Една легенда от 80-те, преработена 2018-та


08 Jan 2018

„Моторът се движи, като приказка,“ казва неговият създател Марк Джонстън. „С всички промени по него няма как да усетите, че карате 37-годинишна машина. За нула време навъртях 4000 км“. Марк живее и работи в Южна Африка, като това BMW R 80 G/S е едва вторият му мотоциклетен проект.

BMW R 80 G/S не се нуждае от представяне, но все пак това е легендарният „родоначалник“ на GS серията и първият дуал спорт байк. Мотоциклет, който печели тежкото рали „Париж-Дакар“ четири пъти.

Майк започва с базова машина от 1982-ра, която се оказва в добро състояние. Той преработва двигателя с кит от Siebenrock, с което обемът става 1000 куб. см. (от оригиналните 780). Клапаните също са сменени с такива за безоловен бензин, а гърнето е Akrapovič, но с къстъм тръби от Scorch Design.

Окачването е доста силна страна на този мотор, каквато и се очаква да бъде. Марк използва 48-милиметрова обърната вилка WP, която сваля от KTM 525 EXC и изработва специални тройници. Отзад пък слага по-дълго с два инча рамо, закрепено на къстъм амортисьори. Задната гума вече е със широчина 140, перфектна за ефективни приключения извън пътя.

По байкът има още индивидуално изработени компоненти. Спомагателната рама например, която е снабдена със секция за багаж и куки. Седалката е оформена по нея, а резервоарът е внос от Германия – HPN компонент боядисан в класическите „дакарски“ цветове. Що се отнася до маската при фара, тя е оригинална BMW част за „Париж-Дакар“ изданието на R 80 G/S.

Резултатът виждате на снимката, страхотен GS, който едновременно отдава почит на оригиналната легенда, предлагайки съвременно поведение извън пътя. Респект за Марк!

Фенове сме! A вие?