Fisker EMotion има 780 к.с., но вдига само 260 км/ч. И все пак има крила...

  • Галерия с 12 снимки Галерия с 12 снимки

09 Jan 2018

Вече всичко опира до летящите врати. Замислете се: дори да не мислим за легенди като Mercedes 300SL Gullwing или McLaren F1, за суперколи като BMW i8, Lamborghini Aventador и LaFerrari, то летящите врати са навсякъде, дори при седемместните американски ванове...

Но тези на Хенрик Фискър определено грабват окото. Неговият нов автомобилен проект най-накрая е тук и беше показан на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас. Дори и да изключите от уравнението вратите, които очевидно са създадени, за да привличат вниманието, EMotion е много интересна.

Да започнем от дизайна – Фискър, който между другото е дизайнерът на стария Aston Vantage и BMW Z8, определено не е загубил вкуса си. Откриваме елементи от предишния му опит (онзи хибрид Karma, беше стилен, сигурно се сещате). За изработката са използвани въглеродни нишки и алуминий. Дръжките на вратите се управляват с приближаването на смартфона ви, а размерите са доста близки до тези на Mercedes E-класа. Като разглеждате снимките, имайте предвид, че джантите са с размер 24 инча.

В интериора ще ви посрещнат четири индивидуални, напълно електризирани и първокласни седалки. За шофьора има три отделни сензорни екрана, а за пътниците отзад – 27-инчов извит монитор.

Електромоторите осигуряват 780 к.с. за четирите колела, което се отразява в спринт до 100 км/ч за „под” три секунди и максимални 260 км/ч.

Пробегът с едно зареждане е рекорден – 640 км, но нека не забравяме, че това все още е концептуален автомобил. LIDAR-ите на борда осигуряват автономност от предпоследното ниво 4.

Както се очакваше, Fisker разкри подробности и за напредъка си по твърдите батерии. Компанията разработва собствена батерия с твърд електролит, за която се смята, че ще осигурява 2,5 пъти повече енергия от сравнимите литиево-йонни акумулатори днес. С нея колата ще може да минава над 800 км с едно зареждане, което пък ще трае едва няколко минути. Лошото е, че тази батерия няма да е готова преди 2020 г.

Първородната Godzilla!