Land Rover Defender възкръсва с 5-литров V8 и 405 коня. Ще бъде направен 150 пъти
Преди точно две години Land Rover спряха производството на легендарния Defender, след 67 години история на модела. Модифицирането на колата към съвременните регулации за CO2 емисии и изискванията на клиентите, явно просто вече не бяха рентабилни за LR. Жалко, защото Defender определено ни липсва.
Явно липсва и на LR, които използват извинението, че марката чуква 70 години, за да изпълнят своя отдавнашна мечтата. Да завинтят 5-литровия си V8 за шасито от стоманени профили и да го облекат с алуминиевото купе на офроуд иконата. Резултатът е най-мощният Defender правен някога: атмосферният агрегат генерира 405 к.с. и максимален въртящ момент от 515 Нм.
Което е значителен скок спрямо стандартния дизелов двигател със 122 к.с. и 360 Нм. Модификацията е кръстена Defender Works V8, вдига 100 км/ч за под 6 секунди, а максималната скорост е ограничена на 170 км/ч. Колата е снабдена също с т.н. ‘handling kit’, който се изразява в нова кормилна система и елементи по окачването, като и спирачките са доста по-мощни от стандартните. По-големите дискове надничат зад новите 18-инчви джанти с гуми BF Goodrich 265/65.
Що се отнася до интериора, той е облагороден със спортни седалки, мека кожа, а пред централната конзола виждаме скоростен лост като в Jag F-Type, командващ 8-степенния автоматик ZF, предлагащ и режим Sport. Спортен режим в Defender! Доживяхме и това.
LR Defender V8 Works ще бъде произведен в серия от 150 броя, във варианти 90 и 110 (междуосието в инчове), а цените започват от 150 000 паунда или 170 000 евро. Сумата е доста сериозна, но този автомобил със сигурност ще придобие и колекционерска стойност. Бихте ли взели такъв или пък бихте взели новия Merc G-Class? Кликнете на нея за да прецените.