Общото между Lada Samara и Audi RS2? Porsche. Тези коли и още две, са разработени с помощта на марката от Щутгарт
Голяма част от вас знаят, че в разработката и изработката на Audi RS2 и Mercedes-Benz E500, са участвали Porsche. Има обаче още няколко случая в автомобилната история, в които немската марка е помагала на други със своята инженерна мощ и ноу-хау.
Audi RS2.
Дори джантите едно от първите супер комбита са Porsche ‘Cup’, а в случай, че някой се съмнява, може да прочете и надписите ‘PORSCHE’ на спирачните апарати. Голяма част от работата по Audi RS2 се извършва във Рьосле-Бау фабриката на Porsche в Цуфенхаузен, Щутгарт.
Освен за спирачките и окачването, производителят на спортни коли е отговарял и за модификациите по 2,2-литровия 5-цилиндров мотор с 315 к.с. Кликнете на снимката за готино видео свързано с този уникален автомобил.
Mercedes-Benz 500 E/E 500.
Също супер култова кола, която също до голяма степен се доработва в споменатата горе фабрика на Porsche, като дори за момент двата проекта се засичат. RS2 се прави през 1994 и 1995-та, докато 500E/E500, в периода 1990-1994-та (ефективно до 95-та). Изработката на един автомобил отнема около 12 дни, като всеки се транспортира неколкократно, от завода на Merc до този на Porsche и обратно.
Двигателят е 5-литров V8 с 326 к.с. и 480 Нм, а ускорението до 100 отнема 6,1 сек. Кликнете тук за един E 500, който е получил опцията Option 957 - AMG Technology Package“ и е възстановено в Overdrive, а ако кликнете на снимката, тя ще ви отведе до точно този 500 E на нея, кола, която се продаваше от Роуън Аткинсън.
Renault Clio V6 ‘Phase II’.
Дотук с популярните факти. Работата на Porsche по един от най-безкомпромисните малки автомобили, не е толкова известна. Колата се произвежда между 2001 и 2005-та, като немците „удрят рамо“ през 2003-та за подобрената версия ‘Phase II’.
Porsche работят с RenaultSport за оптимизиране на 3-литровия V6 на PSA. Немците променят главите, разпределителните валове и всмукателната система, което води до увеличаване на мощността от 230 на 255 к.с.
Lada Samara.
Изненада - Porsche сътрудничат и на АвтоВАЗ, първо за модернизирането на ВАЗ-2103. Немците махат всички хромирани части от колата и заменят броните с пластмасови, като също подобряват и окачването, съответно и управлението на колата. Проектът обаче, така и не стига до масово производство.
За разлика от ВАЗ-2108, познат в родината си, като Лада Спутник, а зад граница, като Samara. Първият съветски автомобил с предно предаване, за чиято разработка помага и Porsche. Немците участват в проектирането на 1,5-литровия мотор и в модифицирането на карбураторите, като дават съвети и в други области от производството на колата.
Seat Ibiza ‘MkI’.
Ibiza се оказва доста успешен модел. Колата е базирана Seat Ronda, който пък де факто е леко ревизиран Fiat Ritmo. Дизайнът на първата Ibiza обаче е дело на Джорджето Джуджаро и Italdesign, а купето е подготвено за масово производство от немските каросерийни специалисти Karmann.
Компактният испанец също дължи компоненти от мотора си на Porsche. И по-специално на 1,5-литровия агрегат, който е на практика същият, ползван и в Lada Samara. Seat дори купуват правото да използват името ‘System Porsche’, във вид на надпис на блока, за 7 дойче марки на автомобил.
Rimac?
Какво пък е общото между хърватската компания за електрически суперколи Rimac Automobili и Porsche? Това, че немците купиха 10% от първата. Което означава, че бъдещото Porsche Taycan ще ползва и хърватското ноу-хау. Повече за първото серийно електрическо Porsche може да прочетете, ако кликнете тук, а относнто взаимоотношенията между немците и Rimac - имаме специален и готин материал (кликнете тук или на снимката долу).