От Владивосток за Лондон с 300-кубиков мотор BMW. Ейми Харбург спря в София, където разговаряхме с нея

  • Галерия с 31 снимки. Галерия с 31 снимки.

29 Aug 2018

И по-точно с 313-кубиков, едноцилиндров мотор с 34 коня, вместо с – ако трябва да е на немската марка – R 1200 GS или дори по-малките F 850 GS. Ейми Харбург от Австралия, е избрала именно най-малкия „адвенчър“ мотор на BMW, за най-голямото си каране (поне за сега) в живота. От Владивосток за Лондон, като голяма част от пътуването и до България бе предимно извън пътя. Супер. 

А защо BMW? Ейми е и офроуд инструктор в BMW Motorrad, така че вероятно знае това-онова за карането извън пътя. А приключението и започна от Владивосток, но със 8-дневен престой в Монголия, където тя взе участие в култовото GS Trphy, но не като състезател, а като маршал (в галерията ще видите и няколко снимки от състезанието, както и на служената и машина там, на която пише името и). 

Ейми мина през България, задържа се само за една нощувка, докато официалния сервиз на марката в София обслужи мотора и. Срещнахме се с нея на следващия ден за бърз разговор и няколко кадъра, след което тя потегли към Сърбия и оттам към Черна гора за Хърватия. От Сплит ще хване ферибот до Анкора, Италия, където отива за офроуд състезание, после в Мюнхен и накрая – финал в Лондон.

Ето какво каза тя пред нас и представители на BMW Motorrad в София:

Какъв е общия ти план?

Eйми: „Моторът ми бе доставен във Владивосток с контейнер, крайната ми точка (засега) е Лондон, но имам офроуд състезание в Италия след две седмици, като също ще мина и през Мюнхен – BMW искат да разгледат мотора ми.“

Маршрутът?

E: Предизвикателството е голямо. Приключението започна от Владивосток. През Азия карах предимно офроуд, минах през Монголия, където спрях за международното състезание GS Trophy, продължих през Киргихстан, Таджикистан…. [през още няколко държавни граници], за да вляза в България през Турция.

Защо с 310 GS, а не с R 1200 или с новия F 850 например?

E: R 1200 GS е прекрасен мотор. В изпълнение Rallye и с повдигнатото окачване, за мен е страхотна машина [Ейми притежава именно R 1200 GS], но не исках да съм поредния, направил голямо приключение с големия GS. А и лекотата на G 310 често ми помага по пътя насам.

Какви модификации има по… Pepper? (Ейми е дала това име на своето BMW G 310 GS).

Е: Основните модификации са по окачването и колелата, които сменихме с такива със спици и обухме в Continental TKC 80 – страхотни гуми. Добавихме и някои неща, необходими за подобно приключение. Нося със себе си допълнителен мех за бензин, който побира 3,8 литра и ми дава общ пробег от над 400 км, в комбинация с 11-литровия резервоар на G 310. Двигателят е абсолютно стандартен, като изпускателна система Scorpion.

Освен заради самото приключение, защо го правиш?

E: Една от целите ми е да популяризирам адвенчър карането при жените, да покажа, че е възможно и че е нещо, което може да бъде прекрасно.

Не искахме да задържаме Ейми повече, направихме и няколко кадъра, след което и махнахме за „чао“, разбира се след като и пожелахме успех в състезанието в Италия. Подробности от невероятното и приключение може да научите от нейния Фейсбук профил, който обаче Ейми обновява по път, така че скоро очакваме именно частта от пътуването и до България.

Текст и фотография (първите 8 кадъра): Иван Монев (Първоначално тази истрия бе публикувана във Фейсбук страницата на BMW Motorrrad Bulgaria).

Лукс от Китай!