Това e новото BMW R 1250 GS. Двигателят е с променлив ход на клапаните, 136 к.с., 143 Нм, а джантите са златни


17 Sep 2018

Или поне могат да се поръчат в златист цвят, което винаги е било нещо яко и което BMW просто нямаше как да пропуснат. Но, към същината на новото BMW R 1200 GS. BMW представиха току-що (пишем това в 21:34 на 17.09.2018), новото поколение на легендарния си ‘dual sport’ мотоциклет.

Основната промяна е 2-цилиндровият боксерен двигател. Неговият обем е нараснал с 84 куб. см и сега агрегатът разполага с 1254 куб. см. По-важното обаче е, че моторът вече се захранва от система с променлив ход на клапаните, наречена ‘Shift Cam’. В резултат максималната мощност вече е 136 к.с. при 7750 об/мин, а пикът на въртящия момент от 143 Нм се постига при 6250 об/мин. (+11 к.с. и +18 Нм спрямо преди).

Сърцето на системата са изместващи се чрез червячен механизъм разпределителни валове, които променят хода на всмукателните клапани, в зависимост от моментното натоварване на агрегата. Резултатът е по-оптимален горивен процес, по-висока мощност и по-добър разход на гориво и показатели за вредните емисии (4,75 л/100 км по официални данни).

Новото BMW R 1250 GS е незначително по-тежко от предходното поколение – увеличение на масата с 5 кг, като байкът вече идва серийно с 6,5-инчов дисплей, вместо със стандартните досега аналогови уреди, както и с LED фар. Активното окачване Dynamic ESA също е от ново поколение, наречено… Dynamic ESA "Next Generation" и вече разполага с автоматична настройка на предварителното натоварване.

Що се отнася до режимите на каране, байкът идва серийно с два: Road и Rain, както и със стабилизираща система ASC и асистент за потегляне по наклон Hill Start Assist. Опционално режимите могат да се добавят с Riding Modes Pro пакета, добавящ още Dynamic Pro, Enduro и Enduro Pro. Същият пакет идва и с новата система Dynamic Brake Control DBC, която автоматично намалява тягата по време на рязко спиране, елиминирайки шанса от неволно подаване на газ в непредвидена ситуация.

Версиите? BMW все още не са показали Adventure модификацията на GS, но новият R 1250 GS се предлага и в изпълнение HP, за пръв път. Освен това към него ще може да се поръча и спортно окачване, особено подходящо за офроуд.

Базово GS-ката идва с цветовете Blackstorm металик и Cosmic Blue металик, като моторът може да се поръча също в изпълнение Exclusive (Blackstorm металик/ Night Black) и във вече споменатото HP: Light White / Racing Blue металик/ Racing Red и – много як детайл – джанти със спици в златисто.

Фенове сме! A вие?