Новото BMW S 1000 RR идва с 207 к.с., 193,5 кг, М пакет и… абсолютно симетрична физиономия
След 10 години на пазара, култовият модел на BMW Motorrad, тяхната първа пистарка, се разделя с така характерния си ‘split face’ с два различни фара. Физиономията на новото BMW S 1000 RR е симетрична, машината гледа през две еднакви очи. Започваме с това, а не с техническите новости, защото е ясно, че немците са изпипали всичко, но оставянето на ‘split face’-а в миналото не се очакваше.
Това със сигурност няма да се хареса на много от феновете на ‘DoubleR’, но пък от друга страна ще привлече нови. Нови, които определено ще има „за какво да се хванат“. Новият S 1000 RR е супер премислен и изпопан.
„Първоначалната ни идея бе да вземем досегашния модел за отправна точка, машина, която в продължение на 10 години доминираше във всички дисциплини, и да подобрим значително нейната динамика. Идея, която се превърна в ясно дефинирани цели: 1 секунда по-бърз на пистата, 10 кг по-лек и още по-лесен за управление. Тези цели послужиха за база на всяко едно наше решение, а резултатът е мотоциклет, който надминава първоначално зададените от самите нас параметри. Машина, поставяща нови стандарти.“ Това казва Клаудио Де Мартино, ръководител на отдела за технологии на мотоциклета.
Иначе казано, моторът не е просто сериозен фейслифт, а изцяло нова машина. С новоразработен 4-цилиндров двигател с обем 999 куб. см, който използва въведената с боксерния мотор на BMW Motorrad технология за променливо газоразпределение BMW ShiftCam. В резултат на него, на оптимизации на всмукателните пътища и в още няколко области, двигателят генерира с 8 к.с. повече отпреди, вече 207 к.с. при 13 500 об/мин и 113 Нм при 10 500 об/мин. Освен по-мощен, агрегатът е и по-лек.
Целият мотор е по-лек с 11 кг., а ако го поръчате с M пакет (за пръв път BMW предлагат M пакет при моторите), байкът олеква с 14,5 кг спрямо предходния RR (208 кг). Най-изпиленото изпълнение на новия байк тежи 193,5 кг, което означава съотношение мощност/маса 1,07 к.с./кг.
Моторът идва серийно с 6,5-инчов дисплей, който може да се конфигурира да показва различна информация и по различен начин, а серийно режимите за каране са 4: Rain, Road, Dynamic и Race. ABS и Hill Start Control системите също са серийни, а опционално могат да се поръчат още 3 режима, позволяващи индивидуално конфигуриране.
Интересно е как ще се представи новият S 1000 RR при пряко сравнение с новото Ducati Panigale V4 R, което също изглежда брутално и което дебютира ден преди RR. Кликнете на италианската машина за материала.