Топ 18: Най-готините прототипи на BMW

  • Разгледайте галерията, за да проследите класацията Разгледайте галерията, за да проследите класацията
  • 18: 1991: BMW Nazca concept 18: 1991: BMW Nazca concept
  • 17: 2011: BMW 328 Hommage concept 17: 2011: BMW 328 Hommage concept
  • 16: 1999: BMW Z9 Gran Turismo 16: 1999: BMW Z9 Gran Turismo
  • 15: 1969: BMW Spicup 15: 1969: BMW Spicup
  • 14: 2013: BMW Vision Gran Turismo 14: 2013: BMW Vision Gran Turismo
  • 13: 1995: BMW Z18 concept 13: 1995: BMW Z18 concept
  • 12: 2012: BMW Zagato Coupe concept 12: 2012: BMW Zagato Coupe concept
  • 11: 2011: BMW Vision Connected Drive 11: 2011: BMW Vision Connected Drive
  • 10: 2009: BMW Vision Efficient Dynamics 10: 2009: BMW Vision Efficient Dynamics
  • 9: 2008: BMW GINA concept 9: 2008: BMW GINA concept
  • 8: 2007: BMW Concept CS 8: 2007: BMW Concept CS
  • 7: 2001: BMW X Coupe concept 7: 2001: BMW X Coupe concept
  • 6: 1972: BMW E25 Turbo 6: 1972: BMW E25 Turbo
  • 5: 2017: BMW 8 Series concept 5: 2017: BMW 8 Series concept
  • 4: 2016: BMW 2002 Hommage concept 4: 2016: BMW 2002 Hommage concept
  • 3: 2008: BMW M1 Hommage concept 3: 2008: BMW M1 Hommage concept
  • 2: 2006: BMW Concept Coupe Mille Miglia 2: 2006: BMW Concept Coupe Mille Miglia
  • 1: 2015: 3.0 CSL Hommage concept 1: 2015: 3.0 CSL Hommage concept

05 Dec 2018

BMW може да се похвали със славна история, но познава и горчивия вкус на тежките времена след Втората световна война. Финансовото положение на компанията е цветущо по време на Първата и Втората световни войни, когато търсенето на самолетни двигатели е голямо. Раждат се и четириколесни икони като 507. В края на 50-те фирмата е изправена пред най-тежките си времена - на ръба на разорението. От него я измъква скромния малък BMW 700 - предшественикът на Isetta. Мъникът със задно разположен двигател и задно предаване е вероятно последният лоу-кост продукт на BMW в епоха, която все още не познава въпросния термин. Но ако не беше той и неговите впечатляващи за времето си близо 200 000 продажби днес нямаше да се наслаждаваме на любимите ни M3, M5, i8...

Така че сваляме шапка пред малката невзрачна количка от края на 50-те, защото без нея галерията с най-безумно шантавите концептуални модели на марката нямаше да бъде възможна…

 

Първородната Godzilla!