Резервните части и сервизът на Veyron струват цяло състояние: смяната на резервоара е 38 хил. евро

  • Галерия със 7 снимки Галерия със 7 снимки

13 Dec 2018

Неведнъж сме дискутирали колко скъпо е притежаването на Bugatti Veyron. Не просто покупката на една от най-бързите коли на света, а поддръжката ѝ. Всъщност суперколата е толкова сложна и немислимо скъпа за поддръжка, че едно от нещата, върху които Bugatti се концентрира при наследника ѝ Chiron беше именно намаляване на разходите по поддръжката.

Новите данни идват от документи по сертифицирането на Veyron от 2014 и плашат окото. Самите части са много скъпи, но това, което е истински стряскащо е сумата, която Bugatti иска за сервизни услуги.

Да вземем например всеки от четирите турбокомпресора - цената е 5640 евро за брой, а за замяната на чифт от тях сервизът на Bugatti ще ви издаде фактура на стойност 8000 евро. Смяната на маслото също е доста по-сложна от тази на нормален автомобил. То се източква през 16 пробки, като за тази процедура ще ви таксуват 18 000 евро (кликнете на тази снимка, за да видите какво означава бюджетна смяна на маслото на Veyron).

При някои от детайлите е още по-смешно, защото те са същите като в доста по-достъпни коли на концерна. Така например сензорите за налягане са същите като в Golf GTI и Audi A3 (струват по 16,5 евро), но монтирането им ще ви излезе 1600 евро. Сензорът за позицията на разпределителния вал струва 8 евро (отново е детайл, взет от Golf), но замяната му с нов струва 5200 евро.

Ако по някаква причина пък се наложи да смените 100-литровия резервоар на Veyron, трябва да си приготвите 17 904 евро за самата част и още 20 000 евро за подмяната ѝ, което означава да отделите умопомрачителната сума от 37 904 евро - пари, които биха стигнали за ново BMW Серия 3.

 

 

Лукс от Китай!