Redux пуска 30 броя напълно възстановени E30 M3. Всяко с по 390 к.с.

  • Галерия с 10 снимки Галерия с 10 снимки

14 Mar 2019

Пред вас е BMW E30 M3. Страшилището на баварците от 80-те. Изцяло преработено с помощта на много въглеродни влакна, кожа и алкантара. От фирма, което се казва Redux. Задвижването е поверено на преработена версия на оригиналния 4-цилиндров мотор S14.

Как става цялата работа? Ако имате оригинално E30 M3, отивате с него при Redux. Ако нямате, те ще потърсят кола за вас. И в двата случая следва пълно разглобяване - всичко, напълно. Отстраняват се ръждите, поправя се каквото има счупено или износено, сваля се цялата боя от каросерията.

Стандартният 2,3-литров мотор напълно се преобразява до 2,5-литров, какъвто работи в по-късните версии E30 M3 Evo. За целта се изработват нови мотовилки, бутала и колянов вал. Redux монтира собствен електронен блок за управление, по-голям радиатор и междинен охладител за версиите с турбо. Това прави 390 к.с. и 528 Нм - повече от достатъчно, като имате предвид че колата тежи колкото празна кутия за обувки. Конкретната E30 на снимките е с 6-степенна ръчка, но следващите 29 екземпляри ще бъдат с 5-степенна, отново ръчка.

Окачването е EXE-TC Competition Suspension - с други думи, пригодено за бясно натоварване в стил рали. За спирането се грижат 6-бутални апарати AP Racing с 330-милиметрови дискове отпред и 304-милиметрови отзад. Това е “базовото” оборудване. При желание може да се монтират дори по-мощни спирачки, включително с керамични дискове.

Когато двигателят, скоростната кутия и всичко по задвижването е готово, Redux сглобява колата и я изкарва за тест. Не е кръгче в квартала, а безмилостно тероризиране, за да са сигурни, че всичко е наред. После отново свалят мотора и трансмисията от каросерията и се заемат с нея. Всяко несъвършенство в резултат на възрастта (все пак това е кола на около 30 години) се поправя, всеки детайл се изпипва до съвършенство.

За разлика от всичко описано дотук, интериорът ще дава възможност за пълно индивидуализиране. На снимката виждате такъв с ролкейдж, състезателни колани и дигитално табло, но Redux могат да доведат колата до абсолютно същия вид, в който е излязла от завода през 80-те. Или да монтират супер модерни, но ретро вдъхновени седалки и уреди. Или да сложат розово злато… Нали се сещате - за всеки влак си има пътници.

Тунинг ателието отказва да съобщи цената, която ще поиска за работата си. Но не очаквайте да е ниска. Първо - това е M3. Второ, това е E30 M3, така че на света няма толкова много запазени, макар производството да надхвърля 16 хил. броя. И трето - Redux ще вложи между 18 и 24 месеца в изработката на всеки един от предвидените 30 екземпляра, така че сума някъде между “много” и “адски много” ни се струва напълно основателна...

 

Много по-добра от предишната?