Nokian WR Snowproof: тествахме най-новата и технологична зимна гума в… „Белия ад“

  • Галерия с 27 снимки. Галерия с 27 снимки.

15 Mar 2019

Nokian WR Snowproof е най-новата зимна гума на финландците, чиято разработка е отнела над 4 години. В нея има адски много нови неща, заради които Nokian Tyres ни поканиха в родината на Дядо Коледа, в Лапландия, край малкото градче Ивало, където се намира най-суровият и голям тестови център за гуми в света. И, вероятно, най-северният тестови център за каквото и да е.

Реално, полигонът се намира между Ивало и световно известния ски курорт Саариселка, на около 950 км от столицата Хелзинки. Мястото съществува вече повече от 30 години и е уникално! Площ от над 700 хектара, над 30 различни трасета за изпитание, 700-метрова закрита „ледена пързалка“ и температурни амплитуди от 40 градуса за денонощие. Сега разбирате защо това място се казва ‘White Hell’.

Какво правихме там? Тествахме различни гуми на Nokian и най-вече чисто новата Nokian WR Snowproof. Какво ни изненада най-много? Това, че е  изумително е колко уверено може да се чувствате зад волана на кола, която се движи по лед и сняг, със зимни гуми без шипове. И нещо повече, със зимна гума, която е разработена специално за Централна Европа.

Какво различава Nokian WR Snowproof? Ами, най-общо казано, педантичността, с която е разработен този продукт. Инженерите казват, че разработката на една гума винаги е компромис, защото е невъзможно да имаш 100%-ови показатели във всички дисциплини (например спиране на утъпкан сняг, на сухо, управляемост, устойчивост на аквапланинг и т.н.), но WR Snowproof успява да се доближи до максимума на почти всички. Което е изумителното.

Как е възможно? Ами, чрез комбинацията от много нови технологии. Рисунъкът на гумата е чисто нов и адски сложен. Разгледайте галерията и обърнете внимание колко различни ръбове имат блокчетата. Т.н. ‘Snow Claws’, „Снежни нокти“ един вид, осигуряват невиждано досега странично сцепление на сняг. ‘Alpine Grip’ технологията подобрява спирането, отделно, няма друга зимна гума за леки автомобили в снега, с дълбочина на протектора от 8,7 мм. Отделно, Nokian са поставили и индикатор за износването му (патент на финландците), с цифрите 864 и снежинка. Когато изтъркате и 4-ката (милиметри) е време за нов комплект. Тоест, освен супер сигурно, е и супер лесно е да се живее с тази гума.

Друг уникален белег на Nokian WR Snowproof? Доста са. Нарезите в блокчетата не са по цялото им протежение, което прави управлението по-директно. Каналите са полирани, за да отвеждат водата и кишата по-ефективно, като Nokian са и единствените, който тестват всичките си зимни гуми за аквапланинг… на киша. „Кишапланинг“, ако можем да го наречем така. Т.н. ‘Silent Sidewall Technology’ пък изолира голяма част от шума и вибрациите, което прави карането осезаемо по-комфортно.

Мега сложна гума, която е резултат от тестването на 20 различни прототипа и хиляди километри, във всякакви условия, не само в „Белия ад“, но и в Централна Европа и дори Африка. Новата Nokian WR Snowproof излиза на пазара през есента в 55 варианта с размери между 14 и 20 инча.

Разгледайте галерията, като очаквайте и видео от посещението ни на „Белия ад“, което ще е доста интересно. Ще видите няколко от тестовите площадки, както и как караме Ford F150 Raptor, как ходим (трудно) по лед и как се возим в Audi RS 4 по замръзнало езеро. С вратите напред.

Първородната Godzilla!