Обновеният Nissan GT-R Nismo ползва турбините на състезателния GT-R GT3

  • Галерия с 41 снимки. Галерия с 41 снимки.

19 Apr 2019

Доста силна седмица за Nissan GT-R R35. Японците първо показаха 50th Anniversary изданието на модела (синята кола в текста и галерията), а сега дебютира и подобрения Nismo. Супер, защото R35 не успява ни омръзне, вече 12 години.

Новият Nissan GT-R Nismo се задвижва от познатия 3,8-литров VR38DETT, но двете турбини са сменени с тези от състезателната GT3 версия на колата. Те са с различна форма, по-малко лопатки, като същевременно осигуряват същото налягане, но се развъртат по-бързо. От Nissan казват, че 2019 Nismo „е с 20% по-отзивчив педал на газта“… Тоест, може да увеличите с толкова процента и шансът да ви се счупи гръбнака при ускорение. Мощността остава същата: 600 к.с., a максималният въртящ момент е 652 Нм, постигащ се между 3600 и 5600 об/мин.

Други промени? По колата има много карбон. Броните, двата капака, прабовете и таванът спестяват 10,5 кг, като с други „олекотителни“ мерки новият Nismo тежи с 20,5 кг по-малко отпреди. В тези мерки влизат и новите RAYS джанти, а с тях се въртят и също нови карбо-керамични дискове Brembo. Отпред са с диаметър 410 мм, а отзад с 390 мм. Кованите алуминиеви колела са обути и в нови гуми: полусликовете на Dunlop са с още по-малко нарези и с 11% по-голяма контактна площ, казват японците.

Динамиката? Nissan не споменават нищо за нея, но очакваме да е брутална. Това което казват е, че окачването също е преработено, титаниевата изпускателна система, R режимът на 6-степенната скоростна кутия с два съединителя, както и кормилната система, която „изисква минимални корекции при скорост до 300 км/ч.“

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition. Изданието бе показано на изложението в Ню Йорк, заедно с гореописаното Nismo, както и с още няколко версии/нива на изпълнение на „2020 Nissan GT-R”, както го водят в САЩ. Японците пускат още GT-R Premium, GT-R Track Edition, като в зависимост от пазара, ще има и Pure, Black и Premium.

GT-R 50th Anniversary обаче е най-интересното. При него Nissan връща култовата боя Bayside (Wangan) Blue, в комбинация с широка състезателна ивица в бяло. Интериорът също е по-специален, с уникален за 50th Anniversary волан, скоростен лост и апликации.

 

 

 

 

Първородната Godzilla!