BMW Concept R18 е красив прототип с 1800-кубиков боксерен двигател

  • Галерия със 17 снимки. Галерия със 17 снимки.

25 May 2019

BMW Motorrad имат интересна стратегия за опипване на почвата и тестване на нови концепции. И по-точно, за развиване на легендарния и така характерен за мотоциклетите на марката 2-цилиндров боксерен агрегат. Немците действат по следната схема: те изготвят различни прототипи на въпросния двигател, който дават на световно известни ‘custom’ ателиета, които изграждат около него уникални мотоциклети. Такъв беше случаят с внушителния и супер изпипан R18, кръстен „The Departed“, който бе показан през декември миналата година. Той бе дело на японското ателие Custom Works ZON. Миналия месец пък видяхме “Revival Birdcage” от щатските творци Revival Cycles, също изграден около прототипа на големия боксер.

А сега, BMW Motorrad, показват супер красивия BMW Concept R18. Мястото не е случайно: брегът на езерото Комо, малкото италианско градче Чернобио, в рамките на вероятно най-известното по рода си събитие ‘Concorso d’Eleganza Villa d’Este’. „С този мотоциклет-мечта, BMW Motorrad представя своето виждане за емоционална и автентична машина в сегмента на големите круизъри“, казва д-р Маркус Шрам, шеф на BMW Motorrad. Дизайнът е супер класически, донякъде напомня на този на R5, но моторът е още по-откровен. Всичко по него е открито, включително и хромирания кардан.

Цветовата схема е класическа за моторите на BMW от 60-те, с капковиден резервоар, нанесени на ръка декоративни линии и колела със спици. Предното е с размер 21-инча, отзад е с 18-инчов диаметър, а гумите са Metzeler. Фарът също е интересен детайл: стъклото му е оформено с U-графики, както е било едно време, но зад него работи LED техника. Сърцето? Новият (все още прототип) 2-цилиндров боксерен двигател с обем 1800 куб. см и въздушно-маслено охлаждане. От BMW не споменават техническите характеристики, но като имаме предвид, че актуалният агрегат на марката от серията R 1250 генерира 136 к.с. и 143 Нм, от тази машина очакваме мощност от около 180 коня (колкото на Triumph Rocket III TFC) и максимален въртящ момент от около 200 Нм.

Супер. Сега остава да видим дали ще има още една или няколко концепции, преди BMW Motorrad да представят серийната версия на боксерния си круизър. Очакваме я с интерес.

Първородната Godzilla!