Според BMW двигателят с вътрешно горене ще живее поне до 2050 г.

  • Галерия с 8 снимки Галерия с 8 снимки
  • Изглежда бъдещият най-бърз М-модел ще бъде хибрид Изглежда бъдещият най-бърз М-модел ще бъде хибрид
  • V12 си отива от гамата на баварците V12 си отива от гамата на баварците
  • Все повече модели ще получат електрическа помощ Все повече модели ще получат електрическа помощ
  • Най-мощните изцяло електрически BMW-та може да имат над 700 к.с. Най-мощните изцяло електрически BMW-та може да имат над 700 к.с.
  • Засега обаче повечето продажби ще се падат на плъги хибриди, които осигуряват електрическо движение в града и дълъг пробег извън него Засега обаче повечето продажби ще се падат на плъги хибриди, които осигуряват електрическо движение в града и дълъг пробег извън него
  • BMW i3 се появи през 2013 и оттогава неизменно е сред топ 5 на най-продаваните електрически коли в света BMW i3 се появи през 2013 и оттогава неизменно е сред топ 5 на най-продаваните електрически коли в света

01 Jul 2019

BMW е една от луксозните марки, които в най-голяма степен залагат на хибридни и електрически модели. Баварската компания смята да има 25 електрифицирани модификации до 2023, като половината от тях ще са изцяло електрически. Въпреки това BMW вижда бъдещето на бензиновите и дизеловите мотори по-светло, отколкото мнозина очакват. Според Клаус Фрьолих, шеф по разработките на германската марка, глобално близо 80% от продажбите през 2025 все още ще се падат на автомобили с ДВГ. Той смята, че дизели ще се продават поне до 2040, а бензинови мотори - поне до 2050 г.

Липсата на зарядна инфраструктура в огромни пазари като Русия, Близкия изток и части от Китай означава, че в тези страни електрическите превозни средства скоро няма как да бъдат масови. Според него дори в Америка ще останат много щати (най-вече в централната част на страната), които още дълго ще останат със слабо развита мрежа от зарядни станции. Макар да не говори пряко за нашия пазар, от думите му става ясно, че страни, в които зарядната структура не е развита, ще изостанат с близо десетилетие в преминаването към електрическа мобилност.

Фрьолих, цитиран от Carscoops, говори също за по-високата цена за производство на електромобилите спрямо конвенционалните модели. Това се дължи най-вече на скъпите материали за производството на батерии и търсенето, което изпреварва предлагането. Въпреки това посоката вече е ясна и малко по малко двигателят с вътрешно горене ще губи позиции, твърди мениджърът. Според Фрьолих първо ще си отидат малките дизелови (1,5-литровият трицилиндров, например) и големите бензинови мотори (V12 в следващото BMW 7 със сигурност няма да има).

 

Лукс от Китай!