Защо Chiron разви 490 км/ч само в едната посока?
Рекордите за скорост не са шега. В интерес на истината създаването на кола, която може да счупи рекорда, е само половината работа. Беше ясно, че в момента, в който Bugatti обяви рекорда вчера, интернет ще контрира, че това не е рекорд „по правилата“.
Нека изясним: според правилата на „Гинес“ колата трябва да направи опити и в двете посоки на един и същи път в рамките на 60 минути. За официална се приема средната скорост между двете постижения.
Вижте Koenigsegg Agera RS, достигнала 447 км/ч!
Както вече знаете, Chiron е минал отсечката само в едната посока. Bugatti казва, че основната причина за това се крие във факта, че след десетилетия на използване на трасето „Ера-Лесин“ само по посока на часовниковата стрелка, структурата на асфалта е износена в тази посока. Движение в обратната посока, когато колата би се движила срещу острите зрънца асфалт, би увеличило температурата в гумите, а това няма да свърши добре. Двупосочно шосе няма такъв проблем. Но там няма и обезопасителни мантинели, което също е недостатък.
Истината е, че когато си част от VW Group, имаш достъп до несравними инженерни решения. Но те идват в комплект със съображения за здравето и безопасността, които по-скоро бихте свързали с разработването на нов Golf, отколкото със счупване на рекорд за скорост с Chiron. Сигурни сме, че екипът на Bugatti с удоволствие би отишъл в пустинята, където да разгърне възможностите на колата, но VW Group просто не би го позволил от съображения за сигурност.
Hennessey Venom F5 е третият кандидат за преминаване на бариерата от 450 км/ч
Къде ще направите опит за рекорд за скорост зависи напълно от вас, но изборът на местоположение би могъл да играе съществена роля. Koenigsegg достигна 457,9 км/ч (447,2 км/ч средно от двете посоки) на двупосочен път с голяма надморска височина в Невада, САЩ. По-голямата надморска височина означава по-рядък въздух и съответно по-малко съпротивление. „Ера“ е почти на морското равнище, така че въздухът е с около 10% по-гъст. Според мнозина „Ера-Лесин“ представлява сериозно предимство.
А какво ще кажете за завоите? Защото в един момент правата свършва и когато това стане, няма как да продължиш към хоризонта, както при безкрайна магистрала. По време на рекордния опит Уолъс е имал половин километър, за да намали скоростта от 490 до 200 км/ч. Подобно рязко сваляне на скоростта изисква опитност и стабилна кола. Правилата на рекордите също така не вземат предвид наклона на трасето. Намерете права, която се спуска, и ще имате успех, защото челното съпротивление е всичко при опитите за максимална скорост. „Ера“ е дразнещо германски равна, така че никой не би могъл да обвини Bugatti, че има предимство тук.
Единственият начин да се сложи край на този спор е да съберем всички претенденти на неутрално място, да седнем спокойно с пуканки в ръка, и да гледаме. Признайте, че и вие мечтаете за такова състезание!
Текст на TopGear.com, медиен партньор на Bugatti