20 секунди по-бърз от Taycan?


17 Sep 2019

Tesla прави сериозни опити да подобри времето на Porsche Taycan на “Нюрбургринг”. Германският Auto Motor und Sport разполага с информация от първите тестови опити и дори твърди, че Model S вече е подобрил времето на Porsche. Зад волана на американската кола е бил абсолютният супермен на “Ринга” Томас Мутш, участник в “24-те часа на Нюрбургринг” със Scuderia Cameron Glickenhaus.

Taycan завъртя трасето за 7:42 минути още преди официалната премиера на първото електрическо Porsche. И Мъск не закъсня да докара в подножието на планината Айфел продукта на своята компания, убеден, че Model S ще се представи по-добре. Интересът на всички автомобилни почитатели се оказа толкова голям, че не един и двама пилоти предложиха услугите си - да завъртят обиколка с Model S P100D. Включително световният шампион за 2016 Нико Розберг. Само че идеята на Tesla е не просто да се доближи до рекорда на Taycan, а да го разбие с много. Ето защо преди няколко дни на пистата са пристигнали няколко камиона на Tesla, които са изградили цял състезателен моторхоум на трасето. Освен Мутш Tesla води на “Нюрбургринг” пилота от Porsche 911 GT3 Cup Андреас Симонсен и шведа Карл Ридквист.

Мъск е държал рекордът да се направи със 7-местния модел, което би било още по-силен удар по Porsche. Със сигурност обаче версията не е нормалната P100D, а още по-наточен Model S с увеличена мощност (вероятно около 800 к.с. и по всяка вероятност с три електромотора), по-големи отвори за охлаждане на спирачките, по-широки гуми и съответно арки на калниците, а вероятно дори клетка за сигурност в интериора. Дори името е ново - Plaid, което значи “кариран плат”, вероятно като препратка към карирания флаг или към пародията на “Междузвездни войни” Spaceballs от 80-те.

Auto Motor und Sport твърди, че още преди официалните опити Model S Plaid е записвал времена от 7:23 минути, което е с близо 20 секунди по-бързо от времето на Taycan. Все още не е ясно доколко Tesla-та е способна на повече от една бърза обиколка - нещо, с което инженерите на Taycan много се гордеят - издръжливостта при продължително натоварване.

До сервизната шатра за Model S Plaid работи голям дизелов генератор, който произвежда необходимото електричество за зареждането на тестовите коли. Идеята е машините да не напускат зоната на пистата и да дават по-малко възможности на папараците да ги снимат. 

Tesla смята да остане на “Ринга” три седмици, като първият официален опит за нов рекорд ще бъде направен утре, сряда, 18 септември, последван от нов такъв в събота, 21 септември. Нямаме търпение за официални новини и, разбира се, веднага ще ги споделим с вас.

 

Фенове сме! A вие?