Това е 2004 BMW M3 Touring E46, маскирано като серийно 325 xi. Искат му $10k

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

01 Nov 2019

Запознатите с моделите на BMW ще кажат, че E46 M3 никога не е било произвеждано под формата на Touring, тоест, комби. И ще бъдат прави. Затова пък в интернет не отсъстват преработки по темата, някои по-добри от други.

Тази ни допада много, защото – с изключение на полираните 19-инчови джанти ‘Style 67’-, колата изглежда абсолютно серийна 325 xi. Последият надпис даже си седи на задния капак. Едва при отваряне на капака се разбира, че вместо 2,5-литровия M54B25, там работи 3,2-литровият S54 шестак от M3.

В Европа този мотор генерира 343 к.с. и 365 Нм, докато изпълнението за САЩ е с малко по-ниска мощност – 338 к.с. Колко точно е мощно това „M3 Touring” обаче няма как да знаем, защото „майсторът” е монтирал също изпускателен колектор от M3 CSL и нов катализатор. Скоростната кутия е 6-степенна механична Getrag, а диференциала е с ограничено приплъзване и предавателно отношение 3,64:1. Сменено е и гърнето, заедно с накрайниците – Stromung, както и окачването. Последното е с M-кови елементи и настройващи се амортисьори Fortune Auto 500. Спирачките също са от M3.

Вътре виждаме табло от M3, неоригинален скоростен лост и седалки с кафява кожа. Централното огледало също е оригинално M-ково, като кои останали детайли са от M GmbH и кои – серийни или неоригинални, може да кажат най-запознатите с Е46 М3.

Превръщането в „скрита M-ка” е направено от предишния собственик, който е навъртял 189 хил. мили или над 300 хил. километра. В обявата обаче не се споменава дали върпосният пробег е направен изцяло след конверсията, но по-вероятно не. Сегашният притежател на колата е добавил още 3k мили до актуалния на обявата километраж от 192 хил. мили, които са си почи 310 хил. километра.

Автомобилът се продава в Хюстън, Тексас, през сайта ‘Bring a trailer’, като в момента на публикуване на този материал, наддаванията са достигнали до 10 700 долара, а до края на търга остават 4 дни. Въпросът е бихте ли дали близо 20 хил. лв. (без да броим транспортните разходи от Тексас и данъците) за 15-годишна тройка?

Ако да, то вероятно ще ви бъде интересен и материала за това BMW 740i Е38, което е превърнато в неофициално М7 с мотор от M5 и 438 коня на колелата.

Първородната Godzilla!