Това е новият 1800-кубиков боксер на BMW. Генерира 91 к.с., 158 Нм и се казва... 'Big Boxer'
'Big Boxer'. Така BMW наричат най-новия си боксерен двигател, който е – изненада! - доста голям. И по-точно, с работен обем 1,8 литра, което го прави най-големият в 96-годишната история на BMW Motorrad. Малко повече технически детайли, които – както знаете – ние в Dizzy ценим изключително много.
Машината е с въздушно/маслено охлаждане (класика) и работен обем от 1802 куб. см, идващи от диаметър на буталата 107,1 мм и ход 100 мм. Максималната мощност на агрегата е 91 к.с. при 4750 об/мин, а максималният въртящ момент - 158 Нм. Слаб, като мощност? В сегмента на големите крузъри въртящият момент е от по-голямо значение (не и ако питате Triumph; после кликнете на най-долната снимка), като в случая машината предлага максималния още от 3000 об/мин. Освен това имате 150 Нм още от 2000 оборота, чак до 4000.
От BMW Motorrad казват, че тези показатели „осигуряват огромна теглителна сила и – заради щедро оразмерения маховик -, образцова гладкост на работата“. Максималните обороти са 5750, а тези на свободния ход – едва 950 об/мин. Що се отнася до масата на тази голяма буца, тя е 110,8 кг, заедно със скоростната кутия и всмукателната система. Колко ще тежи серийният мотор, все още не е ясно.
Не нужно да сте специалисти по мотоциклетна история, за да разберете, че визията на 'Big Boxer' е умишлено класическа. Инженерите на BMW Motorrad са ползвали за вдъхновение моделите R 5/R 51 (1936 – 1941) и R 51/2 (1950 – 1951), като конструкцията е с два разпределителни вала и с по 4 клапана на цилиндър.
Къде ще се вгражда този агрегат? Все още не е ясно точно как ще изглежда серийният голям крузър на BMW Motorrad, макар че немците вече показаха две концепции: BMW Motorrad Concept R 18 и, малко по-късно, Concept R 18 /2. И макар, че вече събират депозити за предварителна поръчка, без хората да знаят окончателните характеристики на машината, което е интересен подход. Двата байка си приличат, като най-вероятно марката ще пусне R 18 в най-малко две версии, приличащи на двата прототипа. Единият, супер класически с колела със спици и „сплеснати“ ауспуси (кликнете на снимката на R 18 тук за подробна галерия), а другият – по-модерен, с обтекател около крглия фар и лети колела (червеният R 18 /2 в галерията). Точно как ще изглежда производственият вариант, ще разберем в началото на 2020-та.
Що се отнася до конкуренцията, такава не липсва. Harley имат големи традиции в сектора, както и Triumph, които представиха новото поколение на бруталния си Triumph Rocket III. Неговите параметри са дори по-сериозни от тези на 'BIg Boxer': 2,5 литра работен обем, 3 цилиндъра, 180 к.с. и бомбастичните 250 Нм. Любопитно ще е да видим цените на двата мотоциклета, когато те бъдат известни. Кликнете на тази снимка на специалното TFC издание на „британската ракета“, за да отскочите и до нейния материал.