Това е BMW 836 CSL с мотор от М5 и около 250 кг по-малко

  • Галерия с 18 снимки. Галерия с 18 снимки.

10 Feb 2020

„Чакай малко, BMW 836 CSL не съществува, пичовете от Dizzy явно нещо са се объркали.“ Истината е, че сте почти прави, защото действително ,такава модификация не съществува, или поне не официално, направена от BMW хората в Динголфинг. Това Е31 обаче е преправяно собственоръчно от ентусиаст на име Масахиро Ито, в Япония.

Колата е започнала живота си, като съвсем стандартно BMW 850i, което Ито сан решил да модифицира в единственото и кръстено от него BMW 836 CSL. „Преди да купя Е31-цата имах E34 M5, което ползвах за дрифт,“ казва Ито. „Визията на Е31 ми харесваше много повече, но то така и не се е произвеждало в спортна версия. Затова реших да си направя такава сам“.

За целта японецът изважда серийно монтирания 5-литров V12 M70B50, заедно с 4-степенния ZF автомат, и поставя 3,6-литровия 6-цилиндров редови S38B36 мотор, който седял, като резерва за дрифтачката му E34 M5.

Само тази смяна, благодарение и на по-леката 6-степенна ръчна кутия, спестило 100 кг на Ито сан. Изпускателната система поръчва от титаниева сплав, което олекотява колата с още 25 кг, а броните, предния капак и тавана, сменя с карбонови. Други 'CSL' мерки са подмяната на стандартните кожени „фотьойли“ със спортни Recaro – само това е спестило 80 кг от масата на автомобила. Премахването на ABS-a и инсталирането на по-лек спортен акумулатор, също за допринесли за свалянето на килограмите. Помагат вероятно и джантите Enkei RS05RR 18×9.5 с гуми 265/35R18.

След чертата? Маса от добрите 1590 кг, което е с около 150 по-малко от тази на стандартно М5 Е34. Масата на стандартно 850i пък е между 1855 и 1975 кг., така че редукцията е повече от сериозна.

Мощността? SpeedHunters не споменават никакви данни, но можем да приемем, че е най-малко, колкото на стандартно Е34 М5: 315 к.с. и 360 Нм. но без да вземаме предвид титаниевата изпускателна система. За сравнение, серийният 5-литров V8 на 850i генерира 295 коня.

Разгледайте приятната галерия, след което може да кликнете на този тъмбнейл, който ще ви отведе до видеото ни за колекцията на Чичо Искрен. Там той представя прекрасното си 850Ci, което е най-рядката модификация на E31.

Фотография: Марк Рикони, SpeedHunters.com

Първородната Godzilla!