BMW R 18 е крузър-мечта с 1,8-литров боксер и 158 Нм


03 Apr 2020

BMW Motorrad представи R 18, серийната версия на първия си едрокалибрен крузър в съвременната си история, задвижван от най-големия 2-цилиндров боксер в гамата на марката. Масивният 1,8-литров двигател видяхме първо още в два къстъм мотоциклета, които не бяха дело на BMW Motorrad - „The Departed“, показан през декември 2018-та, изработен от японското ателие Custom Works ZON. През април 2018-та последва “Revival Birdcage” от щатските творци Revival Cycles, после и от две заводски концепции - Concept R 18 и Concept R 18/2.

Сега обаче R 18 дебютира в абсолютно сериен вариант, а ние от DizzyRiders.bg сме първата българска медия, която ви го представя в детайли. Приятно четете и разглеждане на галерията.

Визията. За наша радост, заводското изпълнение е много близко до Concept R 18 и по-далеч от R 18/2. Дизайнът е силно повлиян от легендарния R 5, но начинът по който може да изглежда 18-ката може да варира. BMW Motorrad са приготвили стотици опции за персонализация, като първите бройки идват серийно с доста приятни компоненти – R 18 First Edition, които по-нататък ще се доплащат.

Може да вземете мотора с мнооого високо кормило и „летяща“ седалка, може да го вземете с по-месести гуми, с място за пасажер, с няколко десетки килограма фрезовани части от Roland Sands Design, яки ауспуси Vance & Hines, както и в чист вариант, наречен… R 18 Pure.

Рамата и окачването. Стоманена, от две части, като задната секция може да се демонтира лесно и съответно, байкът да се модифицира. Това е идея залегнала в основата на проекта, както бе с R nineT. Модерната телескопична вилка е с диаметър 49 мм, но е облечена в ретро ботуши. Ходът и е 120 мм, а отзад окачването се движи в диапазон 90 мм.

Боксерът. Машината е с въздушно/маслено охлаждане (класика) и работен обем от 1802 куб. см, идващи от диаметър на буталата 107,1 мм и ход 100 мм. Максималната мощност на агрегата е 91 к.с. при 4750 об/мин, а максималният въртящ момент - 158 Нм. Слаб, като мощност? В сегмента на големите крузъри въртящият момент е от по-голямо значение, като в случая машината предлага максималния още от 3000 об/мин. Освен това имате 150 Нм още от 2000 оборота, чак до 4000.

Системите за сигурност и подпомагаме. Супер класически дизайн, но най-съвременните асистенти за подпомагане, както често ги определят. R 18 идва с ASC (Automatic Stability Control), който може да се изключва (супер!), както и с нещо наречено MSR – система за контрол на въртящия момент. Добър помощник за мокро, когато имате 150 Нм още от 2k скорост на въртене на боксера. Без доплащане получавате и трите режима на каране – ‘Rain’, окей, очаквано, ‘Roll’, интересно, и ‘Rock’… Доста по-разнообразно от ‘Road’ и ‘Dynamic’ например.

Срещу доплащане може да получите също и „задна скорост“ – работи на електричество, не е реална предавка, но помага, когато имате тежък байк. Опция е и асистента за задържане на машината на наклон, улесняваща значително потеглянията и дозирането на съединителя.

Цените? От BMW Motorrad все още не са казали нищо, но сме сигурни, че няма да ги пазят в тайна още дълго. Още повече, че записванията и предварителните поръчки започнаха още преди около година. Нямаме търпение да видим мотора на живо и, най-вече, да го покараме, което сме сигурни, че ще стане. Искате ли да го видите в YouTube канала ни? Кажете в коментарите.

Фенове сме! A вие?