Това 18-годишно BMW Z8 или новото M8 Competition? Второто е по-евтино

  • Галерия с 23 снимки. Галерия с 23 снимки.

01 May 2020

Отново ровихме за интересни обяви, като всеки ден… И днес попаднахме на тази: 2002 BMW Z8 Roadster на едва 3000 км, в цвят ‘440 Individual Stratusgrau metallic’. Автомобилът е на 18 години, но изглежда като нов, а технически, вероятно също е перфектен. Цената? Сериозните 299 500 евро, които правят почти 586 хил. лв. Леле.

Леле защото Z8 бе и си остава много специална кола. Произведена само 5703 пъти между 2000 и 2003-та година, с алуминиево шаси и купе. Дизайнът е дело на Крис Бенгъл и Хенрик Фискер, а моторът – 4,9-литровият S62 V8 с 400 коня, същият като в M5 E39. Освен, ако не говорим за версията на Aplina, която е автомат и с 4,8-литровия М62.

В историята и изработката на Z8 има много специални моменти, но сега няма да се спираме на тях. Акцентът на този материал е по-скоро въпросът ни към вас, който си зададохме и ние.

Тази обява ни замисли, колко по-малко би излязло чисто ново BMW кабриолет, което също да е произведено от M дивизията и да може да се доближи, като сума, до този 18-годишен екземпляр? И понеже в момента марката няма ретро изглеждащ кабриолет, се спряхме на възможно най-скъпия и мощен вариант: BMW M8 Competition Convertible.

Влязохме в сайта на марката и конфигурирахме „наше“ M8 Convertible, което започва от 262 750 лв. Отделихме няколко минути да му сложим абсолютно всичко скъпо, което видяхме в списъците с опциите, пакетите и т.н., за да видим колко ще излезе в „най-най“ спецификация.

Започнахме с ‘Frozen Bluestone Metallic’ цвета за 7800 лв., добавихме 20-инчови ‘Star Spoke 81M’ за 800 лв., черен гюрук със сребрист оттенък за 800 лв., пълен кожен салон BMW Individual за 20 хиляди (!), пакет Competition за 34 хил., карбонова кора на двигателя за 2400, карбонов екстерирен пакет за почти 11 хиляди, керамични спирачки за 17 800…

Постарахме се доста, като пълната ни конфигирация може да разгледате, ако кликнете тук или на рендъра на колата (който свалихме от британския сайт, в малко по-различна спецификация: други джанти, без керамики), тъй като българската версия не ни позволи. Резултатът след чертата: 117 хил. лв. екстри, с което крайната цена с ДДС стана 441 292 лв. Ле-ле.

Което обаче пак е с около 144 500 лв. по-малко от исканата за Z8 сума. Всъщност, с разликата може да си купите и M2 Competition за 126 550 лв. базова цена, което има шанс да се превърне в доста търсена кола след време, особено ако я вземете с ръчка, и пак да ви останат няколко хиляди.

Но, НО, вероятно се сещате, че след 18-години това накипрено M8 Comp няма да струва 299 500 евро. Но пък ако вземете него, ще си карате мега-кабрио с 625 коня (реално повече), сега. Плюс полу-колекционерско М2 Comp.

Та, кое бихте взели?

Лукс от Китай!