BMW Серия 5: всичко важно за новия модел
Ето, че дойде време за освежаване и на 7-мото поколение BMW Серия 5 G30, както и комбито – което в Dizzy харесваме особено много – G31. Немците пуснаха пространно прессъобщение с обем от 41 страници, който смятаме да ви спестим, като тук ще наблегнем само на най-важните промени, с по-подробни детайли за данните на различните модификации/двигатели.
Отвън. Колата е с леко увеличени размери, 2,7 см за седана и 2,1 см за комбито, при запазено междуосие, понеже платформата си остава старата и понеже говорим за LCI (Life Cycle Impulse, както наричат баварците фейслифт процедурите си).
Най-сериозната новина отвън са фаровете с нови L-образни графики и формата на решетката, която – готови? – може да свети, също както при новото BMW X6. Благодарете за това на създателите на проклетия вирус, като успокоение за нас, е че тя е опционална (ок. 1000 лв. при X6), така че диско бъбреците могат да се избегнат. BMW предлага опционално Laserlight предни светлини за всички версии, а LED фаровете вече са с матрична техника.
Както и досега, визията на колата зависи от това дали е в стандартна спецификация, с линия Luxury или с M Sport пакет. Или с добавки от каталога на M Performance, които за екстериора са най-малко 30, в това число и новите 20-инчови двуцветни ‘Air Performance’ джанти, намаляващи вредните емисии с… 3 грама на километър. Те ще влизат в цената на ограниченото в 1000 броя издание ‘M Sport Edition’, с което ще може да се вземе фейсовата 5-ица, което идва с една торба M означения. Новост е и опционалния червен цвят за M спирачките, който досега бяха само сини.
Стоповете също са променени, поне като съдържание, изглеждат готино, а ауспуховите накрайници – за щастие истински – вече са с трапецовидна форма за абсолютно всички модификации. Краищата на изпускателната система могат да бъдат с различна текстура или карбон, в зависимост от модификацията и похарчените от собственика пари. На една от картинките виждаме и нещо, което прилича на отделенията за… тонколони в изпускателната система, като при нафтовите Audi-та, но в прессъобщението на BMW не пише нищо по темата.
Разбира се, марката е освежила и палитрата с цветове. Нови са ‘Phytonic Blue’ металикът, ‘Bernina Grey Amber’ боята, ‘Aventurine Red’ металикът, както и също металиците ‘Tanzanite Blue’ и ‘Alvit Grey’.
Отвътре. По-малко новости или поне явни. Спортен волан с нова подредба на бутоните, Sensatec изкуствена кожа за таблото и седалките, като последните могат да бъдат и M-кови с нова форма и функции. Климатикът също има разширени функции, ново е покритието на бутоните на централната конзола, както и BMW Maps навигацията. Най-после марката дава възможност и за Android Auto свързване на смартфони, 3 години след като въведе AppleCar Play.
Новите технологии. Тук списъкът е дълъг, но най-значимата новина по отношение на задвижването е „меката хибридизация“ на всички 4- и 6-цилиндрови модификации на 5er. Тя се състои от стартер/генератор с мощност 8 кВт/11 к.с., захранващ се от отделна батерия и 48-волтова система, каквато видяхме и при 6-цилиндровите бензинови мотори на Mercedes.
Що се отнася до електронните помагачи, тук нещата наистина са сериозни, с куп абревиатури, пазещи ви от сблъсък, държащи лентата вместо вас, четящи знаците вместо вас, свалящи предавки преди кръстовище или кръгово вместо вас и така нататък.
А, да, комфортна новост е и серийното въздушно окачване на задната ос за Touring изпълнението, което – повтаряме се – много харесваме.
Модификациите. Започваме с плъгин хибридите и модификацията 530e, предлагаща се и в изпълнение с xDrive. В нея работи 2-литров 4-цилиндров бензинов мотор със 184 к.с. и 300 Нм, синхронен ел. мотор със 109 к.с. и 265 Нм, резултиращи в 292 к.с. и 420 Нм комбинирана сила. С тях BMW 530e/530e xDrive ускорява от 0-100 км/ч за 5,9 сек (6,1 за Touring) и развива 235 км/ч. Макс. скорост само на ток е 140 км/ч, а чисто ел. пробег е 62-67 км. Официалните данни за разхода са забавни – под 2 л/100 км и 16,4 кВт/100 км комбинирани стойности, най-високите цитирани в прессъобщението. При комбито са незначително по-високи.
Следва 545е xDrive, което ще се появи през ноември. То идва само с двойно предаване и 6-цилиндров редови бензинов мотор с 286 к.с. и 450 Нм, комбинирано със същата ел. машина, като в 530e. Тук общата системна мощност е 394 коня и 600 Нм, ускорението е 4,7 секунди, макс. скорост – 250 км/ч (140 км/ч само на ток), ел. пробег е 54-57 км, а разходът на бензин – 2,4 л/100 км.
Базовата бензинова версия е 520i с 2-литров 4-цилиндров мотор със 184 к.с. и 290 Нм. Динамиката е 7,9 сек от 0-100 км/ч за седана и 8,3 за Touring, а максималната скорост е 235 км/ч (225 км/ч за T). Петстотин и двайската гори 5,7-5,3 л/100 км и се ползва от услугите на спомената горе ‘mild hybrid’ система с 48-волтов стартер/генератор.
530i също е с 2-литров мотор, но с 252 коня и 350 Нм, предлагаща се с избор задно или xDrive, седан или Touring. Тя вдига 100 за 6,4 сек или 6,7 сек, ако е комби. Модификациите xDrive са с 0,1 сек по-бързи в спринта, а макс. скорост за всички е ограничена на 250 км/ч. Официалният разход за всички е под 5,8 л/100 км.
Ура, 6 цилиндъра в редица! Те идват с 540i, като при седана задвижването може да е задно или двойно, докато при Touring – само xDrive. Трилитровата турбо машина генерира 333 к.с. и 450 Нм ускоряващи колата от 0-100 за 5,2 секунди (4,9 за xDrive), а Touring-ът за 5,2 сек.
Топ версията преди да видим обновеното M5 разбира се е BMW M550i xDrive. То разчита на 4,4-литровия турбо V8 с 530 к.с. и 750 Нм, гарантиращи спринт от място до сто за 3,8 секунди и макс. скорост 250 км/ч, при серийното ограничение. Тук официалният среден разход е 10 л/100 км/ч, а единствената форма е седан, жалко че няма комби.
Предпочитащите нафтата могат да изберат базовото 520d с 2-литров мотор, 190 коня и 400 Нм, в изпълнение задно или xDrive. Тук ускорението е 7,2 сек, еднакво за двете модификации, или 7,6 за Touring. Максималната скорост е 235 км/ч за седана (232 с xDrive) и 225 км/ч (222 с xDrive) за комбито. Разходът е приятен – в границите 4,7-4,1 л/100 км за всички версии.
Феновете на 6-цилиндровите дизели могат да вземат 530d с обем 3-литра, 286 к.с. и 650 Нм, вдигащо 100 за 5,6 сек (5,4 сек с xDrive) или за 5,7 сек (5,6 сек с xDrive), ако е комби. Максималната скорост тук за всички е ограничена на 250 км/ч, а разходът е под 5 на сто.
Върховият дизел е 540d с по-мощна версия на същия мотор и изключително с xDrive. Мощност 340 коня, 700 Нм макс. въртящ момент, 4,6 сек 0-100 км/ч (4,8 за Touring), 250 км/ч и разход от 5,4-5,0 за двете версии.
Та, какво мислите за обновеното BMW Серия 5? По-добре ли изглежда отпреди или ви е прекалено? Коя модификация бихте избрали от това голямо разнообразие?