Alpina D5 S e обновената нафтова „петица“ с три турбини и 408 коня

  • Галерия с 12 снимки. Галерия с 12 снимки.

11 Jun 2020

В случай, че сте пропуснали, BMW прекрати производството на модификацията M550d xDrive, която бе най-мощната нафтова кола на марката. За щастие обаче Alpina не спира да прави мега дизели, като D5 S модификацията, базирана на току-що обновената Серия 5, е тяхната върхова кола с мотор, работещ на принципа на самовъзпламеняване на горивото.

И по-конкретно, базирана на BMW 540d, играещо роля на… топ дизела на немците, след отпадането на M550d xDrive. Което означава, че под предния капак работи 3-литрова редова 6-цилиндрова машина с три турбини.

Максималната мощност е 408 к.с. между 4000 и 5000 об/мин, а въртящият момент е 800 Нм, наличен в диапазона 1750-2750 об/мин. Това означава 68 к.с. и 100 Нм повече от серийното 540d LCI, както и 8 к.с. и 40 Нм повече от вече влязлото в музея M550d. Въпросната мощност се разпределя през xDrive система, а скоростната кутия е 8-степенния ZF 8HP75, специално адаптиран да се разбира с високия въртящ момент. Опционално немците предлагат и механичен диференциал с ограничено приплъзване, съставен от „фрезовани компоненти с моторспорт качества“.

Динамиката е страхотна: 0-100 км/ч за 4,4 секунди (точно колкото му трябваше и на вече отпадналото от гамата M550d) и максимална скорост от 286 км/ч, когато Alpina D5 S е под формата на седан и 4,6 сек и 283 км/ч, когато е комби. За сравнение, най-мощната дизелова Серия 5 седан в гамата на BMW вдига сто за 4,6 секунди и е ограничена на 250 км/ч. Всичко това върви с комбиниран разход от 7 л/100 км, казват от Alpina.

Подходът към екстериора е традиционен за производителя: преден сплитер с надпис ‘ALPINA’, елегантни многоспицови джанти, в случая с диаметър 20 инча. Обути са в Pirelli P Zero с размери 255/35 отпред и 295/30 отзад. Отзад са поставени четири кръгли изпускателни накрайника, вместо серийните два трапецовидни за BMW 540d.

Спирачната система също е пипната. Отпред са монтирани 395-милиметрови дискове и 4-бутални фиксирани апарати, а отзад – 398-милиметрови дискове. Накладките също са специфични за D5 S, казват от Alpina.

Разгледайте галерията, след което може да кликнете на тази снимка най-долу, за да се запознаете с новостите по BMW Серия 5 LCI, в случай, че сте пропуснали фейслифта.

Първородната Godzilla!