Последното i8 излезе от завода в Лайпциг

  • Последното произведено BMW i8 Последното произведено BMW i8
  • За шест години от конвейера в Лайпциг слязоха 20 500 коли. За шест години от конвейера в Лайпциг слязоха 20 500 коли.
  • Ракурсът, от който най-добре личи, че i8 е глътнал 911... Ракурсът, от който най-добре личи, че i8 е глътнал 911...

15 Jun 2020

BMW показа последния произведен i8. Роудстърът е лакиран в син цвят Portimao Blue и е единственото i8 в света с този цвят. За изминалите четири години баварците произведоха точно 20 500 екземпляра от купето и роудстъра, които ще останат завинаги в историята на марката като едни от най-футуристичните ѝ модели.

Според първоначалните планове последните екземпляри i8 трябваше да бъдат произведени през април, но затварянето на завода в Лайпциг заради коронавируса удължиха с още два месеца живота на най-екстравагантното BMW за последните години.

Последните 18 екземпляра са произведени със специални индивидуални опции и поръчани от колекционери, членове на клуба BMW i8.

Колата бе първото BMW с плъгин хибридно задвижване, което през 2014 проправи пътя на марката към (вече) доста силните ѝ позиции в този специфичен сегмент. Заедно с i3 това бяха първите i-модели на BMW, произвеждани единствено в завода в Лайпциг. Освен свръх скъпата си и технологично маниашка карбонова клетка, i8 може да се похвали като първия модел на баварците с 3-цилиндров мотор в задната част, както и първия, който можеше да се поръча с лазерни фарове - тогава опция за близо 10 хил. евро. Днес лазерните фарове могат да се поръчат дори в Серия 3, а карбонови елементи в каросерията  подсилват конструкцията на всяка Серия 7.

Но това не е най-голямата заслуга на i8. Най-голямата заслуга на модела се крие във факта, че направи хибридите секси във времена, в които хората асоциираха думата “хибрид” единствено с Toyota Prius...

 

Лукс от Китай!