Последното i8 излезе от завода в Лайпциг
![Последното произведено BMW i8](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/11ccef97698a3e72a259962015533ecd-96x72.jpg)
![За шест години от конвейера в Лайпциг слязоха 20 500 коли.](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/4ee81ba62e5fbf0b308c6c41255c9e9f-96x72.jpg)
![Ракурсът, от който най-добре личи, че i8 е глътнал 911...](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/ea0d0659a9cbcfab931701d6182abb0c-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/818a7b2a204f285dd940a10f81d1b0e5-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/051b11837c7f23b36ebbabb938341b05-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/7210bf3b622cf5ce6e6890f22570ade2-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/f34a24b6045a75bb4bc53306c4d3d8bc-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/d09adfb8679d34df88e7bced607b9941-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/16780b5411bc609c041bd65cdf49636a-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/1f06955ae4d313b855f29b35549b51aa-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/4af7f03be06ec8d8a37d8841e2d30e31-96x72.jpg)
![](https://dizzyriders.bg/uploads/thumbs/gallery/2020-06/84cb8b42817d1b058a86d38720d52de6-96x72.jpg)
BMW показа последния произведен i8. Роудстърът е лакиран в син цвят Portimao Blue и е единственото i8 в света с този цвят. За изминалите четири години баварците произведоха точно 20 500 екземпляра от купето и роудстъра, които ще останат завинаги в историята на марката като едни от най-футуристичните ѝ модели.
Според първоначалните планове последните екземпляри i8 трябваше да бъдат произведени през април, но затварянето на завода в Лайпциг заради коронавируса удължиха с още два месеца живота на най-екстравагантното BMW за последните години.
Последните 18 екземпляра са произведени със специални индивидуални опции и поръчани от колекционери, членове на клуба BMW i8.
Колата бе първото BMW с плъгин хибридно задвижване, което през 2014 проправи пътя на марката към (вече) доста силните ѝ позиции в този специфичен сегмент. Заедно с i3 това бяха първите i-модели на BMW, произвеждани единствено в завода в Лайпциг. Освен свръх скъпата си и технологично маниашка карбонова клетка, i8 може да се похвали като първия модел на баварците с 3-цилиндров мотор в задната част, както и първия, който можеше да се поръча с лазерни фарове - тогава опция за близо 10 хил. евро. Днес лазерните фарове могат да се поръчат дори в Серия 3, а карбонови елементи в каросерията подсилват конструкцията на всяка Серия 7.
Но това не е най-голямата заслуга на i8. Най-голямата заслуга на модела се крие във факта, че направи хибридите секси във времена, в които хората асоциираха думата “хибрид” единствено с Toyota Prius...