Audi Q4 e-tron още не се продава, но вече има версия Sportback

  • Галерия с 16 снимки Галерия с 16 снимки
  • Стандартното Q4 e-tron (вляво) до новото Q4 e-tron Sportback Стандартното Q4 e-tron (вляво) до новото Q4 e-tron Sportback

08 Jul 2020

Нищо чудно вече да сте се объркали в e-tron гамата на Audi. Първо се появи e-tron, просто e-tron - голям електрически кросоувър, който доби сериозна популярност с камерите си вместо огледала. Последва го неговата версия Sportback. След това Тони Старк подкара e-tron GT - което е инголщатското Porsche Taycan. Само че тази кола още не може да се поръча. Четвъртият електрически модел на Audi се казва Q4 e-tron, той се появи на един вече несъществуващ автосалон - този в Женева. И така стигаме до главния герой на днешния разказ - представеното преди броени часове Q4 Sportback e-tron. На практика нито то, нито стандартното Q4 e-tron все още се произвеждат, но това не пречи първите доставки да са планирани за догодина.

Версията купе на Q4 e-tron все още се води концептуален модел, но Audi твърди, че 90% от това, което виждаме, ще може да се купи от магазина. Серийната кола обаче ще има дръжки на вратите (прототипът няма), ще носи по-обикновени брони и няма да се предлага с карбоновите джанти от снимките.

 

Всичко останало трябва да се запази, обещават от Audi. Sportback е по-гладък от нормалното Q4 e-tron. Коефициентът от 0,26 обещава още няколко безценни километра по-дълъг пробег с едно зареждане. Всъщност 500 км, ако трябва да сме съвсем точни. Това е пробегът на версията със задно предаване. Q4 Sportback e-tron ще може да се поръча и с quattro, осигурявано от два електромотора, но тогава пробегът пада на 450 км. Това са все официалните стойности, в реалността вероятно и двете числа ще бъдат с около 100 км надолу, дори и с прочутата магия за възстановяване на енергията от спирачките, която инженерите на Audi владеят по-добре от всичките си конкуренти.

Още малко числа: батерията е 82-киловатчасова. Двата електромотора имат общо 306 к.с. - 204 на задния и 102 на предния. В обичайните ситуации задвижващи ще бъдат само задните колела (ура!), а в случай че заровите крак в пода, предният електромотор ще добавя своето. Спринт от 6,3 секунди до 100 км/ч звучи доста добре. Максималната скорост, типично за всички електромобили, не блести особено - 180 км/ч.

Супер изчистеният интериор не е типичният за Audi и вероятно ще се измени доста, докато стигне конвейера. Големият дял на рециклираните материали дава своето за еко съвестта ви. Виртуалният кокпит, 12,3-инчовият сензорен екран и хедъп дисплеят с добавена реалност допълват високотехнологичния списък.

Audi ще пусне двата електрически Q4 на пазара едновременно - някъде през следващата пролет.

 

 

Лукс от Китай!