Официално: Audi e-tron е тук. Всичко, което трябва да знаете!

  • Галерия с 15 снимки Галерия с 15 снимки

18 Sep 2018

Audi най-накрая показа официално e-tron - първия си изцяло електрически модел (явно R8 e-tron някак не се брои), предвестник на още десетки, които ще се появят в близките години. e-tron със сигурност има сериозни амбиции за масово производство и пазарен дял в конкуренция с Mercedes EQC, Tesla Model X и Jaguar I-Pace, а малко по-късно и с електрическия кросоувър на BMW. Засега всички изброени по-скоро не са конкуренти, а първи птички на пролетта на промяната, наречена EV.

Двата асинхронни мотора (по един за всеки мост) се захранват от 95-киловатчасова батерия и позволяват ускорение до 100 км/ч за 5,5 секунди и максимална скорост от електронно ограничените 200 км/ч (с 30 км/ч повече от EQC).

Audi твърди, че на борда на e-tron работи най-съвършената система за възстановяване на енергия от спирачките досега, която ще позволява колата да си връща до 30% от използваното. Звучи като първа крачка към perpetuum mobile. Двата електромотора осигуряват електрическо quattro с 408 к.с. и 660 Нм, като се очаква едричкият SUV да минава 400 км в реални условия преди да остане без батерия.

На шофьора са на разположение седем различни режима - от комфортен до откровено спортен, а окачването може да свали каросерията със 76 мм по-близо до асфалта. Бордовото зарядно позволява зареждане с до 150 кВт, което значи оставане на зарядната станция за 20-тина минути, за да заредите от 30 до 80%.

4,90-метровият e-tron ще е първият (или вторият, няма особено значение) модел в света с камери вместо странични огледала. На борда ще откриете всичко най-добро, с което Audi разполага на технологичния фронт по отношение на автономни технологии и защита на пътниците. Стартовата цена е 80 000 евро.

 

Много практичен и интересен!