Audi e-tron vs BMW iX3 vs Mercedes EQC. Какво казват числата?


20 Jul 2020

Преди седмица BMW представи своя нов iX3, първата си електрическа кола от седем години, с което стана последната от трите луксозни немски марки, която има електромобил от ново поколение. Tesla все още не се е сетила да обвини германските компании в картел, но определено прави впечатление, че Audi, BMW и Mercedes решиха да навлязат в електрическия сектор с еднакви по размер модели - до един в калибъра на X3, GLC и Q5.

Тази прилика ни накара да направим сравнение на трите, засега само интернет базирано, понеже сме имали възможност да се срещнем на живо единствено с e-tron, а другите две все още не се предлагат официално в България.

Модел Audi e-tron BMW iX3 Mercedes EQC
Модификация 55 quattro iX3 EQC 400
Мощност 408 к.с. 286 к.с. 408 к.с.
Въртящ момент 664 Нм 400 Нм 760 Нм
Батерия 95 кВтч 80 кВтч 80 кВтч
Зареждане 150 кВт 150 кВт 110 кВт
Зареждане 0-80% 30 мин 34 мин 40 мин
Пробег с пълна батерия 400 км 460 км 417 км

Таблицата разкрива основните сходства и разлики. От нея става ясно, че iX3 има най-малка мощност, задвижва само задните колела (другите две са 4х4) и съответно е най-икономичен, защото минава най-голям пробег с най-малката батерия (също толкова малка, като при Mercedes.

Сравнително малката мощност вероятно е причинена от желанието на BMW да разграничи iX3 от идващия догодина iNext. Бъдещият модел ще бъде произвеждан в Германия (iX3 идва от Китай). Той ще бъде в изцяло различен клас - ще минава над 600 км с едно зареждане, вероятно ще има и горе-долу толкова конски сили от двата/трите си електромотора. За разлика от него iX3 е предвиден за пазари, където големият пробег не е от толкова голямо значение, като европейския. Показателно е, че от сравняваните тук три електромобила единствено iX3 не се предлага в Северна Америка.

За разлика от BMW, то инголщатският e-tron е единствената от трите коли, която ще се продава в цели три версии - e-tron 50 quattro, e-tron 55 quattro и e-tron S. В таблицата са данните за средната от тях, защото засега само тя може да се поръча. 50-ката е с по-малка мощност и батерия, докато e-tron S с неговите над 500 конски сили играе в друга лига. В сравнение с Benz и BMW, то при Audi електрическият модел изглежда по-извънземно (опционалните камери вместо огледала са действително впечатляващи, макар и доста разсейващи), колата стои най-далече от конвенционалната гама на марката, а внушителната 95-киловатчасова батерия има най-голям потенциал. Въпреки това официалният пробег от едва 400 км е по-скромен от този на другите два модела. Audi обаче компенсира с най-бързото зареждане, така че в страни с по-добре развита инфраструктура от нашата, ще може да се зареди за половин час, дори да сте на нула.

EQC е базиран върху Mercedes GLC и не привлича вниманието по улиците към своята електрическа същност. Мощността му е идентична с тази на e-tron 55, въртящият момент е дори по-голям, но EQC изостава много от Audi по отношение на размера на батерията, и от BMW и Audi по отношение на скоростта на зареждане. 110 кВт определено не е нещо впечатляващо в епохата на Porsche Taycan и неговите 270 кВт. Всъщност Mercedes ще ви накара да стоите само няколко минути повече на зарядната станция в сравнение с iX3 и e-tron, а и най-вероятно ще поправи ниската мощност на зареждане при бъдещи обновявания на модела.

По отношение на дизайна и интериора, трите модела са толкова различни, колкото и марките, които представляват. Успокояващите интериорни светлини на EQC загатват за комфорт и носят препратки към стандартния GLC. Audi е някъде далече в бъдещето със сензорните екрани и камерите вместо огледала. Нито външността, нито интериорът на iX3 се различават особено от бензиново или дизелово X3. И това показва отношението на трите компании към електрическото бъдеще, без непременно тук да има верни или грешни решения.

Видеото ни с e-tron може да гледате тук, надяваме се скоро да имаме възможност за лична среща и с другите две коли.

 

Сбогом V10!