Две седмици след като тествахме BMW 545e, баварците официално показват колата

  • Галерия с 16 снимки Галерия с 16 снимки

12 авг 2020

BMW продължава да следва стратегията си да пуска все повече плъгин хъбриди на пазара. Най-новият от тях е 545e, който е и най-мощният и бърз плъгин на марката. Ние вече имахме възможност да тестваме колата на специално събитие в Мюнхен, но имаме право да разкрием впечатленията си едва утре (четвъртък, 13 август), когато ще видите теста ни на новия хибрид от столицата на Бавария.

 

А засега можем само да представим новата плъгин Серия 5 без никакви лични впечатления. Седанът се задвижва от 6-цилиндровия мотор B58 и малък електромотор. Първият произвежда 286 к.с., а вторият - 110 к.с. Всъщност шестакът, който ще задвижва новите M3 и M4, има много по-сериозен потенциал, но тук е ограничен за максимално ефективна работа в комбинация с електромотора. Общата мощност на системата е 394 к.с., комбинирани с 600 Нм. 8-степенна автоматична скоростна кутия и система xDrive допълват картинката.

Според официалната информация лимузината достига 100 км/ч за 4,7 секунди и максимална скорост от 250 км/ч. В изцяло електрически режим са възможни 54-57 км с максимална скорост до 140 км/ч. Средният разход на гориво за първите 100 км, ако батерията е пълна, е едва 2,1 л/100 км.

Хибридът е получил специално звуково предупреждение за пешеходци, композирано от музиканта Ханс Цимер. Колата автоматично познава зони, в които е забранено използването на двигател с вътрешно горене (у нас се сещаме само за една-две такива, но на Запад те са все по-често срещани в големите градове) и автоматично преминава в изцяло електрически режим, дори да не сте го избрали със съответния бутон. Друга хитрост е, че в режим Hybrid се използва предимно електромоторът, а двигателят с вътрешно горене се включва едва при по-висока скорост или по-интензивно натоварване. Благодарение на свързаността с навигационната система взаимодействието между двигателя с вътрешно горене и електромотора може да бъде адаптирано предвиждащо и прецизно към воденето по маршрута, топографията и другите ситуации на пътя. 

В Германия базовата цена на модела е 68 хил. евро.

Коментирай

Sending ...