Негово величество Rolls-Royce Ghost: призрачно тих с 570 к.с. и 4x4

  • Галерия с 25 снимки. Галерия с 25 снимки.
  • А това е RR Ghost LWB, дългата база. А това е RR Ghost LWB, дългата база.

01 Sep 2020

‘Baby Rolls’. Такова прозвище си спечели Rolls-Royce Ghost, когато дебютира през 2009-та година. Именно такъв екземпляр ви представихме в YouTube канала ни (кликенте тук или на картинката най-долу), като тогава колата бе базирана на платформата на BMW Серия 7, но силно модифицирана. Ето, че дойде време и напълно новия Ghost, който е най-технологичната кола на Rolls-Royce правена някога, казват британците (немците).

Платформата е алуминиева и нова, същата като тази на Cullinan и Phantom. Абсолютна новост е системата на окачването наречена ‘Plannar’ – с допълнителен амортисьор над предните A-раменни носачи, за да се носи колата… призрачно над пътя. За това помага и т.н. ‘Flagbearer’ система сканираща пътя и настройваща ходовата част според това, което виждат камерите и радарите.

Ghost вече е със двойно предаване. Вероятно адаптиран xDrive, което не е лошо, като се има предвид въртящият момент от 850 Нм, които идва още при 1600 об/мин. Мощността пък е 570 к.с. от 6,75-литровия туин турбо V12, който Rolls определят, като „най-рафинираният двигател в света“. Силни показатели ускоряващи 2,5-тонния автомобил от 0-100 км/ч за едва 4,8 секунди. Скоростната кутия е рафинирания 8-степенен ZF, като механизмът избира най-подходящата предавка и на база данни от сателитната навигация. А в случай, че се интересувате от разхода, той е 15,7 л/100 км или поне така пише в сайта на британците.

„Бебето“ е пораснало. RR Ghost вече е с дължина от 5546 мм (+89 мм) и е широк 1978 мм (+30 мм), като тези данни се отнасят за късата/нормалната база. В сайта на компанията може да видите и LWB варианта (зеления Ghost от галерията), който е… по-дълъг.

Друга техническа новост е системата за завиване на задните колела. До 70 км/ч те се отклоняват в обратна на предните посока, а над 70 – в същата. Това прави Rolls-ът по-маневрен в града и по-директен при високи скорости. Супер.

Харесва ли ви този дизайн? Шефът на RR казва, че единствените компоненти пренесени от стария модел са излизащата от решетката емблема ‘Spirit of Extasy’ и чадърите във вратите. Врати, който се отварят и затварят без никакво усилие от страна на знатните пасажери – автоматиката се задейства с дърпане на лостчетата им. При пукане на последните се активират… спирачки на вратите и те спират. Интересно. И нещо, което видяхме при BMW X6, голямата решетка може да се поръча с подсветка с 20 LED-а. Доста скромно, не мислите ли? Фаровете пък са с лазерни диоди и вече имат обсег от 600 метра.

Вътре цари лукс и класика. Rolls са поставили над 100 кг шумоизолация за да гарантират тишина в купето, а инфотейнмънт системата маскирана в таблото е реално новото поколение iDrive 7.0 на BMW, но с Rolls скин. И за да са напълно изолирани от околната среда пътниците в Ghost, вентилацията е с т.н. ‘Micro Environment Purification System’ пречистваща въздуха до свеж планински такъв.

Колко струва? Много. Официално започва от 208 000 паунда без таксите, което означава около половин милион лева. Които лесно могат да станат 600-800 хиляди, като добавите неща по ваше желание. Като например цвят, като на кучето ви или тапицерия от кожа от жираф.

Първородната Godzilla!