Canyon осъществи мечтата за кола-колело. Електрическа, разбира се


04 Sep 2020

Репутацията на Canyon в областта на конвенционалните и електрическите колела е безспорна. Но какво е това!? Кола, рикша, колело? 

 

Не сме сигурни как да го наречем, но Canyon го нарича капсула. Превозното средство е едноместно, задвижва се с педали и електромотор, точно като е-колелата, и идеята му е да предлага защита от дъжд, вятър и разни други гадости, които колоездачите не обичат. 

Първо е важно да уточним, че Canyon засега само обмисля идеята, така че това е прототип в ранна фаза на разработка.

Готиното е, че в същността си на колело, новото превозно средство не се ограничава до улиците, а ще може да се движи и по велоалеите. Капсулата е разработена с помощта на Техническия университет в Аахен. 

Тъй като в Западна и Северна Европа колоезденето е по-популярно, отколкото у нас, а мрежата от велоалеи в страни като Холандия, Дания и Германия е отлично изградена, подобно превозно средство не изглежда толкова нелепо, колкото ако го подкарате по “Раковски” или “Дондуков”.

Усещането вътре ще бъде приблизително същото, каквото в рикша, предполагаме. Макар да не е ясно как стои въпросът с вентилацията. Покривът се отваря изцяло или донякъде, така че може да го управлявате и като кабриолет. Радиусът на завой е 7 метра - доста голям, бихме отбелязали. Капсулата тежи 95 кг и се задвижва от 2-киловатчасова батерия, осигуряваща максимална скорост от 60 км/ч (25 км/ч, когато сте на велоалея) и пробег от около 150 км, в зависимост от това колко здраво въртите. Предвидено е и място за втора батерия, която би удвоила пробега. Естествено, като при всяко е-колело, ако батерията ви свърши, може да продължите да се движите, като въртите педалите по-усърдно.

 

Сбогом V10!