Ineos Grenadier е истинска офроуд машина с отделно шаси, твърди оси и 3-литрови мотори BMW


23 Nov 2020

Не сте чували за Ineos Automotive? Разбираемо е, защото този автомобилен производител е регистриран от едва няколко години, а Ineos Grenadier е техният първи модел. Който все още не влязъл в производство… Компанията-майка обаче е доказана, Ineos, занимаваща се с химически продукти, съществуваща от 22 години и с оборот от 85 милиарда долара за 2019-та.

Историята на Grenadier започва преди няколко години, когато шефът на Ineos, сър Джим Радклиф, пийва бири с приятели в любимия си пъб. Разговорът отива в посока в стил „Вече не правият истински офроудъри“ и решението за създаване на такъв се заформя в непрестанно ангажирания с идеи мозък на 5-ият по богатство британец. Сформира се екип и проектът постепенно започва да придобива облик.

Начело на Ineos Automotive застава Дирк Хейлман, който обяснява философията на проекта. А именно, автомобилът да бъде безкомпромисен по отношение на проходимостта и здравината си, да е работен кон и верен помощник на всички, които ежедневно се налага да се придвижват през тежки терени, фермери, рейнджъри, глобални организации и така нататък.

Базата също е ясна от самото начало – отделно шаси. Въпросното е с произход Toyota, но модифицирано в резултат на работата на инженерите на Ineos Automotive и Magna – друг партньор, който знае това-онова за подобен тип машини. Ако не знаете, австрийците са един от най-големите доставчици на компоненти и възли за двойно задвижване.

Решено е окачването да бъде с твърди оси, сериозни амортисьори и прогресивни винтови пружини. В сайта на марката може да гледате няколкото видеа от разработката на автомобила, там ще видите и колко сериозно е шасито и всичко по окачването. Няма въздушни възглавници, няма и никаква електроника, за да бъде максимално просто и здраво. Самите оси се доставят от Carraro, които имат опит в производството на подобни компоненти за трактори. Супер.

Двигателят? Екипът залага 3-литрови 6-цилиндрови редови турбо машини BMW, бензинови и дизелови, като в Magna тече калибровката им за нуждите на Grenadier. Скоростната кутия? Няма да има ръчка, но е избран страхотният 8-степенен автоматик ZF, който предава тягата и през раздатъчна кутия. Задвижването е постоянно 4x4.

Безкомпромисен е изборът на джанти и гуми. Колата ще идва стандартно със 17-инчови стоманени джанти, които могат да бъдат и 18-инчови. Ще се предлагат и алуминиеви варианти със същите размери, а гумите са специално разработени за модела от Bridgestone. По отношение на дизайна, той е основно функционален. Доста яка е и задната врата, която се отваря в две части, малка със стълба и голяма, на която е закачено резервното колело.

Докъде е стигнал проектът в момента? Колата е почти напълно готова, след около 2 години калибрация на моторите, трансмисията и всички останали компоненти. Екипът тества в Швеция, Америка, Африка, Нова Зеландия, Австралия, където около 100 прототипа ще навъртят над 1,8 млн. километра.

Цената? Все още не е обявена, какъвто е и случаят с техническите данни. Но Grenadier няма да бъде евтин. „Искаме да бъде относително достъпен, но няма да е евтин, защото не създаваме евтин продукт. Това са висококачествени компоненти. Плащаш за това, което е под обвивката. Цената ще бъде конкурентна“. Засега Ineos Automotive планират да произвеждат между 20 и 30 хил. екземпляра на година, в две версии – дълга база и пикап с двойна кабина.

А, да, не споменахме откъде идва името на колата – Grenadier. От The Genaadier, любимият бар на сър Радклиф.

Сбогом V10!