Тази Gemballa Extremo GTR 600 Speedster е с 600 коня и се продава за… 990 000 евро

  • Галерия с 20 снимки. Галерия с 20 снимки.

11 Jan 2021

Леле. Адски жълта и адски скъпа. Около 2 млн. лв. за старо Porsche 911 Cabriolet? Не точно. В тази кола има няколко специални неща, подплатяващи цената ѝ, но едно от тях не е, че е базата е 993 Speedster. Просто защото, ами, няма такъв модел.

Започваме с важно отрицание, защото не много хора са запознати с факта, че Porsche са произвели само 2 версии Speedster от поколение 993 на 911 – едната е в музея им, а другата – преработено сребристо 911 Convertible, по поръчка на американския комик Джери Зайнфелд, който е абсолютен фен на марката. Тоест, едната е прототип, а втората – дработка, макар и дело на самите Porsche.

Историята на тази Gemballa Extremo GTR 600 Speedster също е интересна, като за нейното съществуване е виновен производителят на гуми Fulda. През 1996 марката поръчва на Gemballa уникален автомобил, с които да представи новия си продукт ‘Extremo’ и по този повод колата попада на изложение в Дубай. Там е харесана от потенциален купувач от Саудитска Арабия, но има проблем – екземплярът е един единствен и Fulda не си го дават.

Gemballa решава „проблема“ на човека от близкия изток, като през 1997 изработва втора кола, тази от галерията, която дори е със 600 к.с., със сто коня повече от първата. Двигателят е 3,6-литров 6-цилиндров боксер с две турбини, кутията е ръчна, задвижването е задно, като комплекта включва и карбонов твърд покрив.

В момента автомобилът е на 18 200 км и е обявен за продажба в Австрия, за 890 900 евро. В информацията в обявата в любимия ни elferspot.com обаче виждаме и запис гласящ ‘New price:> € 1,200,000.00’, а в самото начало са записани 990 000 евро. За нас обаче, както и за… всички вас, това няма никакво значение. Важно е, че тази кола просто съществува. Въпросът е дали ви харесва, защото дизайнът и се различава доста от този на 993.

Припомняме, че това не е първият и последен автомобилен проект, създаден по молба на Fulda за представяне на нова гума. През 2004-та е представен Maybach Exelero – внушителният и тежък прототип с максимална скорост от 350 км/ч, призван едновременно да тества и да промотира новите гуми на марката.

Разгледайте галерията, след което може да кликнете на това Porsche 911 Turbo S ‘Flashbau’, което се продаваше за 875 000 долара и което също бе собственост на Джери Зайнфелд.

Първородната Godzilla!