Британец мина 1450 км с един резервоар на своето BMW 730Ld

  • Постижението е направено при нормално каране със скорости в интервала 80-110 км/ч Постижението е направено при нормално каране със скорости в интервала 80-110 км/ч
  • Лимузината не е хибридна и се задвижва от 3-литров редови шестак с 265 к.с. и 620 Нм Лимузината не е хибридна и се задвижва от 3-литров редови шестак с 265 к.с. и 620 Нм
  • Дългата версия с този мотор тежи 1945 кг, така че постижението от 5,4 л/100 км си е забележително Дългата версия с този мотор тежи 1945 кг, така че постижението от 5,4 л/100 км си е забележително
  • На финала бордовият компютър показва 52,7 мили за един галон, което се равнява на 5,4 л/100 км На финала бордовият компютър показва 52,7 мили за един галон, което се равнява на 5,4 л/100 км

12 Jan 2021

По-долу ще откриете 18-минутното видео на британеца Джо Акилис. Пичът, собственик на 730Ld от актуалното поколение G12 LCI, имал идея тази година да се опита да стигне от родния си Лондон до Барселона без да презарежда с гориво. Разстоянието между двата града е 1500 км. Поради затворените граници и проблемите с пътуването обаче, Джо решава да смени плана и да направи няколко обиколки на централна Великобритания докато натрупа въпросния километраж или докато нафтата в бавареца свърши.

Резултатът: 14 часа и 23 минути зад волана, 1449,7 км и заслужаващ уважение среден разход от 5,4 л/100 км. При това британецът не е карал с 60 км/ч, както се прави при повечето опити за икономично шофиране, а поддържа 110 км/ч на магистралите и около 80 км/ч на останалите пътища. Последните 20 км изминава въпреки яростните предупреждения на колата, че в резервоара няма нито капка. Паркира на същата бензиностанция, от която е тръгнал в 6 сутринта на същия ден.

Постижението заслужава уважение: все пак тежащата 1945 кг лимузина не е хибридна, а разчита единствено на отличното взаимодействие между своя 3-литров турбодизелов шестак и 8-степенния автоматик ZF. Припомняме, че моторът има 265 к.с. и 620 Нм, а резервоарът побира точно 78 литра. Конкретната версия на колата е само със задно предаване, което вероятно също допринася за отличния резултат. При положение, че околната температура беше по-висока (Акилис на няколко пъти споменава, че е между -1 и 1°C), то сигурно и отметката от 1500 км би била възможна. Средният разход след изминати 1449,7 км е точно 5,36 л/100 км (52,7 мили/галон).

Някой да може да се похвали с подобни резултати!?

 

 

Лукс от Китай!