BMW R 18 ‘Spirit of Passion’ от Kingstin Kustom e елегантен мотор с големи бъбреци
Не само автомобилите на BMW имат големи… двигатели. Бъбреците настрана, R 18 е един от най-новите модели на BMW Motorrad и се задвижва от най-големия 2-цилиндров боксер (характерен за марката) в тяхната история.
Той е с обем 1802 куб. см и генерира 91 к.с. при 4750 об/мин. Може да ви се струват малко, но при тази машина акцентът не е в скоростта, а в липсата на усилие. Последното обстоятелство се гарантира от въртящия момент, който достига до забележителните 158 Нм при 3000 об/мин. А когато двигателят работи с 2000 об/мин, вече са налични 150 Нм. Респект за баварците.
Тук обаче става въпрос за доста променен мотоциклет и за да добиете представа колко точно, поставяме и снимка на заводското изпълнение. Това е дело на майстора Дирк Оелринг (Kingston Kustom), който има зад гърба си 35 години опит и около 17 поръчкови мотора BMW. Така, че базираният в Гелзенкирхен – 6 часа път с кола от завода на BMW Motorrad в Берлин – немец знае какво прави.
„Рамата е 100% оригинална“, казва Оелриг. Това е и идеята на BMW Motorrad, всички техни мотори от класическото семейство ‘Heritage’, да могат да се персонализират лесно. Това обаче не означава, че в ‘Spirit of Passion’ не е вложен много труд.
Най-явната модификация е предната маска, която започва от резервоара и се изтича в калник и се връща обратно, чак до големия боксер, който BMW Motorrad са кръстили… ‘Big Boxer’. Оставен е отвор за LED фара, а бъбреците са вдъхновени от BMW 328 от 1936-та. Кормилото също е изваяно от немския майстор, както и задния калник. Изпускателната система е последната явна промяна, която завършва „Ар деко“ визията на мотоциклета.
Колко струва? Предвид това, че е само един, няма смисъл да говорим за цена. Можем обаче да кажем, че в заводския си вид R 18 започва от 44 900 лв. и оттам сумата лесно може да подмине 60-те хиляди, благодарение на изключително богатия каталог с аксесоари на самите BMW Motorrad.