Новите BMW 320e и 520e са добра идея, ако имате гараж
На Запад са луди по плъгин хибридите. У нас колите с кабел за зареждане и двигател с вътрешно горене не са толкова популярни. Хубавото при тях е, че осигуряват едновременно сносен градски пробег изцяло на ток, но си имат нормален двигател с вътрешно горене, резервоар за бензин и всичко останало, което да ви позволи да пътувате на дълги разстояния без досадните спирания за зареждане с електричество. Идеята на подобни автомобили безспорно е супер, макар някои изследвания да показват, че собствениците им често “забравят” да ги зареждат от контакта вкъщи, което практически прави електромотора им доста безполезен.
BMW е от компаниите, които най-много харесват идеята на плъгин хибридите. Днес баварците показаха две чисто нови версии с кабел за своите Серия 3 и Серия 5, като и в двата случая 320e и 520e ще могат да се поръчат като седан и като комби. Мощността е 204 к.с. и в двата автомобила, като 163 от тях идват от 2-литров четирицилиндров бензинов турбо мотор, а електромоторът добавя останалото. Въртящият момент достига 350 Нм. И двете коли могат да се поръчат както със задно, така и с двойно предаване xDrive, като и в двата случая скоростната кутия е 8-степенна автоматична.
Както може да се очаква от базови версии (все пак това ще са най-достъпните плъгин хибриди в гамата на компанията) динамиката не е на ниво суперкола. Все пак 320e достига 100 км/ч след 7,6 секунди (7,9 секунди за 520е), като версиите Touring съответно са по-бавни с 0,3 секунди. Бурканите тежат. По-важна с оглед на електрическото задвижване е възможността да се носите на ток с до 140 км/ч, като при пълна батерия колите ще минават около 50 км – достатъчно, за да стигнете до работа и да включите в контакта, а в много случаи и за цял ден обиколки из града.
Този пробег се осигурява от малка 12-киловатчасова батерия, която (това е обичайно за повечето плъгин хибриди) не поддържа бързо зареждане. От нормален домашен контакт ще ви трябват три часа и половина, за да я заредите до 100%.
Инженерите на BMW са намалили размера на резервоара, за да осигурят място за батерията, но все пак той побира приличните 40 литра (320e) или 46 литра (520e), които ще са достатъчни за няколкостотин километра извън града. Пострадал е и багажникът, макар и не много. При “тройката” обемът му е 375/410 литра съответно за седана и комбито, докато при “петицата” числата са 410/430 литра.
Както може да очаквате от едно BMW, стандартното оборудване включва голям брой технологични джаджи, включително възможността да подготвите температурата в колата предварително чрез приложение за телефон.
В Германия 320e започва с цени от 47 450 евро, а 520e стартира от 53 700 евро.