Това BMW M1 е на само 2700 км и се продава за…798 900 евро!


02 Feb 2021

Леле. Първо защото това BMW M1 е с такъв малък пробег и второ – защото е с цена от над 1,5 млн. лева. Даже е по-близо до 1,6 милиона, защото… ами, 1 562 488 е точната сума по курса за деня.

Цената обаче даже изглежда изгодна на сумата от 1 млн. е евро за която бе продадено червеното M1, което бе реставрирано след като „бе намерено в гараж“, след 34 години забвение. Неговата история може да си припомните, като кликнете на снимката най-долу – до ден днешен това е най-четената ни новина, с над 200 хил. прегледа.

Но, към този автомобил в семплото бяло. То е напуснало фабриката на 1 март 1981-ва и е доставено в дилърството на BMW в Палацоло сул'Ольо, Италия. Оттам бива закупена от колекционер, който я връща в Германия, този път във Франкфурт, където дилърство извършва първото обслужване на 1614 км и… толкова.

Колата стопанисвана само и единствено от въпросния първи собственик, който „я е местил само по много специални поводи“. Докато не я купуват нашите познайници (любимци) от Mechatronik.de. Те пишат следното: ‘Visually and technically a vehicle in the condition of a new car‘. И, ако съдим от снимките, това вероятно е така.

Припомняме, че BMW M1 е първият автомобил на BMW Motorsport GmbH (както може да предположи човек и от името на модела…), с доста динамична история. Първоначално е разработвано заедно с Lamborghini, но в последствие изцяло от BMW M, заради… конфликти. Състезателната му версия е предназначена за участие в т.н. „Група 5“, но и този план се обърква, като в крайна сметка автомобилът се надпреварва в „Група 4“. Историята на този модел наистина е пълна с обрати и доста непредвидености.

Колата се сглобява на ръка между 1971-ва и 1978-ма и се задвижва от 3,5-литровия редови 6-цилиндров M88/1 мотор с мощност 277 к.с. и 330 Нм. Рамата е тръбна, разработена заедно с Dallara, като BMW успява да произведе не повече от 460 екземпляра. Това, както и спецификата на М1, го правят изключително ценно в наши дни. Което личи и от цените на запазените екземпляри.

Какво мислите? Заслужава ли тази бяла кола сумата от почти 1,6 млн. лв.? Или по-добре да ги инвестирате в имот/и? Дали цената му ще расте или рискувате да загубите, ако вложите парите си автомобила? Отговорете, като преди това може да кликнете на това червено М1, което бе намерено в гараж след 34 години забрава.

Сбогом V10!