Lexus IS 500 F е нов японски седан с 5-литров атмосферен V8 и 472 коня. Ура!

  • Галерия с 18 снимки. Галерия с 18 снимки.

23 Feb 2021

Пълното наименование на колата е Lexus IS 500 F Sport Performance, с което японците представят новата си бъдеща серия от най-спортни модели, който ще се продават именно с разширението ‘Sport Performance’.

Но това не е толкова важно, колкото че зад означението ‘500’ наистина се крие 5-литров агрегат, който освен това е и атмосферен. Във времена, в който тупалките на конкуренцията лъжат с външните значки – E 63 AMG с 4-литров мотор е само един от много примери.

Въпросният 5.0 V8 e с кодовото означение 2UR-GSE и ни е познат от супер якото купе LS 500. Тук той генерира 472 к.с. при 7100 об/мин и 356 Нм при 4800 об/мин. Задвижващи са само задните колела, а скоростната кутия е 8-степенната автоматична ‘Sport Direct Shift’. Достатъчна потентност за ускорение от 0-100 км/ч за около 4,7 секунди и максимална скорост от… тя не се споменава никъде, но вероятно е най-малко 250 км/ч.

За доброто поведение на пътя се грижи система от адаптивни амортисьори, а отзад колата идва серийно с Torsen диференциал с ограничено приплъзване. Пакет, който се предлага опционално за 3,5-литровия V6 Lexus IS 350 F Sport и там се казва ‘Dynamic Handling Package (DHP)’.

Lexus споменават и нещо наречено ‘rear performance damper’ дело на Yamaha, който „намалява динамичните структурни изкривявания, осигурявайки комфорт при ниски скорости и допълнителна стабилност и прецизност на управлението при високи“. Спирачките са с 355-милиметрови дискове отпред и 322-милиметрови отзад, също по-големи и с по-добра система на охлаждане.

Дизайнът? Не е изненада, в типичен ‘Lexus’ стил, но тук видимо мускулест. Предният капак е доста издут, отстрани виждаме яки 19-инчови джанти Enkei и елементи в черен гланц, който в днешно време е много популярен. ‘F’ значките са в него, компоненти в двете брони, праговете, както и обикновено хромираните рамки на стъклата. А отзад – 4 абсолютно истински ауспуха. У-ра.

В интериора също няма изненади. Уредите пред водача са дигитални, всъщност, виждаме страхотния и може би един от най-добрите и яки прибори въобще – кръглият LCD дисплей със сменящи се графики, на който се радвахме при теста ни на LC 500 h и който е интерпретация на този в епохалния LFA.

Няма и капацитивни виртуални бутони, а истински копчета, което далеч не е лошо. Аналогов часовник, което също е яко, както и отделен от централния дисплей модул за управление на климатика – още едно „да“ от нас за Lexus. До скоростния лост е разположено колелце за избор на режимите на каране – Eco, Normal и Sport S/S+. Има и индивидуален, който може да комбинира различни настройки за различните системи (волан, окачване, скоростна кутия и реакции на двигателя).

Цените? Все още не ги знаем, но са ни доста любопитни. Радваме се, че тази Lexus пускат този автомобил, много искаме да го караме, като единственото ни притеснение е, че това най-вероятно ще е последният IS с V8.

Първородната Godzilla!