Това е най-новото BMW M5 Competition. „На старо“, но наблъскано догоре с екстри. Защо струва 235 хил. лв.?


24 Feb 2021

BMW M5 Competition, след фейслифта, който от марката са кръстили с по-интересното ‘Life Cycle Impulse’ (LCI). Това е най-новото изпълнение на актуалното поколение M5 F90, след всички промени. То бе променяно и в хода на пре-LCI производството – получи ново дигитално табло, лазерни фарове, OFP-и…, - но колата от галерията е с всички ъпдейти. Прозведена е през август 2020-та, на 7 месеца е и на девствените 4200 км, към момента на списване на настоящия материал. Казано накратко – на практика, като чисто нова. Но с доста по-различна цена, което ни накара да поразсъждаваме по тази тема, по която сме си мислили много пъти, но този път да споделим „мисленето ни“ с вас. И да ви зададем въпрос в края.

Конкретната оферта е от „Бова Кар“ и е с цена от 235 хил. лв. с ДДС, като базовата цена на BMW M5, чисто ново, е 234 950 лв. Тоест, същата. Но, с едно голямо НО и това са опциите, с които е накичен този автомобил във интересния цвят ‘Frozen Orange’. Като за начало, за да стане ‘Competition’ стандартното M5, се доплащат 18 194 лв. Тук е доплатено и за споменатия цвят, който дори не откриваме в онлайн конфигуратора на BMW България, нито в каталога. Най-скъпият там, и единствен с име съдържащо „замръзване“, e ‘Frozen Bluestone’ - 5256 лв., от гамата на BMW Individual.

Салонът е облагороден с опционалния пълен кожен пакет ‘Merino Schwarz’ за… 15 162 лв. Ле-ле. На техния фон, 1172-та лева за апликациите по таблото и вратите в ‘Aluminium Carbon’ са нищожни. Както и ролковите щори за 1213 лв. Точно толкова е цената и на керамичните апликации по контролите на климатика и врътката на iDrive-а. Карбон, но истински, има и върху двигателя, защото е поръчана кора от въглероден композит за 2426 лв. Две и петстотин за парчето над мотора… Второ ле-ле. Ключът с дисплей, който се казва… ‘Display Key’ е още 708 лв.

Още? LED лазерните фарове са още 2022 лв., като не се лъжете, че Competition идва винаги с карбон-керамични спирачки. Те струват още… 17 790 лв. На техен фон 1314-те лева за ‘Soft Close’ автоматиката на вратите също са незначителни. Както и 809-те лв. за т.н. ‘BMW Individual’ осветление за четене отзад… Още 606 лв. са „инвестирани“ за подгрев на волана. Вентилацията на предните седалки е таксувана още 1718 лв., а асистентът за паркиране ‘Plus’ – 1112 лв.

Сериозно перо е Bowers & Wilkins стереото, което свири страхотно, но струва 7170 лв., а TV функционалността на централния дисплей, още 2426 лв. Има и мултимедия за хората на втория ред, доплатена 5357 лв. Има и нещо наречено „активна защита“ за 708 лв. и пакет от асистиращи системи ‘Professional’- 3235 лв. И жестово управление на радиото и телефона за още 606 лв. Изморихме се да пишем.

Добавихме всички тези неща в конфигуратора и получихме крайна цена за нашата спецификация… 325 174 лв. Лелелелеле. Леле. Но тук трябва да добавим също и специфичните ‘Born in M Town’ акценти при колата на „Бова Кар“, които са на праговете (+3000 лв., с подсведка), на таблото (+1320 лв.), както и надлъжната лентичка с цветовете на BMW M на карбоновия покрив. Тя е тясна, лепенка е, но BMW я продават за 1140 лв…

Така крайната цена на този екземпляр, като нов, ако не сме пропуснали нещо, излиза 330 634 лв. Или с точно 95 634 лв. повече от сумата, за която бургаският дилър е обявил това леко покарано М5 Competition.

Та, дойде време и за обещаният в началото въпрос: ако имате подобна сума пари, заделена за автомобил, за BMW M5, бихте ли купили такъв почти нов екземпляр, с което да спестите около 100 хил. лв.? Или по-скоро сте от хората, които смятат, че когато се купува подобен автомобил, то той трябва да е чисто нов и да бъде специфициран по ваш вкус? Отговорете ни с коментар, като слагаме също и линк към обявата на „Бова Кар“ (кликнете тук или на скрийншота долу).

Фенове сме! A вие?