Alpina B8 Gran Coupe е мощно 621 к.с. и е по-бързо от M8 GC Competition

  • Галерия с 25 снимки. Галерия с 25 снимки.

25 Mar 2021

Alpina B8 Gran Coupe е базирана на BMW M850i xDrive Gran Coupe, но с доработките на автомобилния производител от Бухлое, колата е почти изравнена по динамика с „голямото купе“ BMW M8 Competition.

Под предния капак работи познатия на феновете на марката N63 4,4-литров туин турбо V8, като тук генерира 621 к.с. между 5500 и 6500 об/мин и 800 Нм, които са налични още от 2000 об/мин и са в сила до 5000 об/мин. Интересна е аналогията с S63 агрегата в най-мощната M-ка на BMW.

M8 GC Comp е с - официално; реално не е много ясно - 625 к.с. при 6000 об/мин, тоест с 4 коня отгоре, но идващи с 500 об/мин закъснение спрямо пика при Alpina. Максималният въртящ момент пък е 750 Нм, с 50 единици по-малко от на зелената кола, но пък идва с 200 об/мин по-рано.

Дали всички тези „близозсти“ в техническите показатели са случайни? Никак даже. BMW и Alpina Automobiles са в по-близки взаимоотношения отколкото някой от вас предполагат, така че тук всичко е съгласувано. Интересно е и сравнението в динамично отношение.

Alpina B8 Gran Coupe ускорява от 0-100 км/ч за 3,4 сек, от 0-200 км/ч за 11,6 сек, а максималната скорост е 324 км/ч. Именно с нея тя бие M8, което е ограничено на 250 км/ч или на 305 км/ч, ако се доплатят няколко хиляди за т.н. ‘M Driver’s’ пакет. Иначе, в спринтовете колата на BMW е една идея по-бърза: 3,2 секунди и 11 секунди.

Скоростите? Осемстепенния автоматик 8HP76 , който при Alpina е кръстен ‘Alpina Switch-Tronic’. Преди това бе осезаема разлика между M5/M6 и еквивалентите на Alpina, защото първите бяха с двоен съединител, а вторите – с преобразувател на въртящия момент. Сега и серийните модели на M GmbH идват с класически автомат. При Alpina B8 Gran Coupe може да си поръчате и черни алуминиеви пера зад волана, които са по-качествени на пипане от тези при M-ката.

По отношение на масата, Alpina е с около 120 кг по-тежка (2175 кг), което можем да си обясним най-вече с по-разточителния лукс в салона. Зеленият автомобил от галерията идва серийно с красивите и ковани ‘Alpina Classic’ колела с диаметър 21 инча и гуми Pirelli P Zero. Други характерни дизайнерски белези са предната броня с надпис ‘ALPINA’, четирите овални накрайника отзад, както и спойлерът на капака.

Спирачките? Aplina използва 4-бутални апарати отпред и 395-милиметрови дискове (отзад 398 мм), докато BMW M GmbH слагат 6-бутални апарати отпред. Коя от двете спира по-добре? Ще трябва да изчакаме сравненията на Auto Bild или Мат Уотсън.

Цените? Тук става още по-интересно. Alpina са обявили новото си топ купе за 161 200 евро, което означава 315 хил. лв., но с немското 19% ДДС. У нас BMW M8 Gran Coupe започва от 305 250 лв. в стандартното си изпъление със 600 коня, а Competition пакета (625 к.с.) се доплаща още 34 367 лв. Което означава 339 617 лв. или че модела на Alpina се позиционира някъде между двете. Случайност?

Кое обаче бихте избрали вие? BMW M8 Gran Coupe с пакет Competition или пък вероятно по-ексклузивнaта в бъдеще Alpina B8 Gran Coupe?

Първородната Godzilla!