LIGHTWEIGHT Finale Edition е дяволско BMW M2 Competition със 740 коня
BMW M2 със 740 коня. Това вероятно е един от най-страшните пергели в света, като се има предвид относително късото междуосие и колосалната за това купе мощност. Автомобилът е своеобразно „сбогом“ на фирмата Lightweight Performance с все още актуалното поколение F87 на BMW M2. Проектът е базиран на Competition изданието, което е със заводски показатели 410 к.с. и 550 Нм. По-мощно от него е единствено CS изданието, с 450 коня и същия въртящ момент.
Базираните в Хесен ентусиасти изчерпват темата ‘BMW M2 F87’ на докрай с ‘Finale Edition’. Те са съумели да повишат мощността до 740 к.с., а въртящия момент до 880 Нм. Това означава 330 к.с. повече (почти мощността на M240i, 340 коня) и също 330 Нм отгоре. Тоест, 115 коня и 130 Нм превъзходство над 4,4-литровия битурбо V8 в M5 Competition… Само на задно и с ръчни скорости, а не с другата „серийна опция“ 7 DCT.
Голяма част от увеличението идва от новия „даунпайп“ HJS 2×200 Zeller, заедно със специално изработената изпускателна система. Естествено има промени и по ECU-то, но от Lightweight Performance не казват повече за тунинга на агрегата.
Джантите са 9,5×19 ET 27 и 10,×19 ET 44, водят се ‘Titan 7’ и в момента се хомологират в Германия. Зад тях се виждат и мощните червени M Performance спирачни апарати, които са снабдени с армирани маркучи и система за допълнително охлаждане. Дисковете обаче са стоманени, а окачването е Eibach Pro-Street-Multi.
Отвън колата е относително скромна, като се има предвид нейния технически потенциал. Виждаме специфичен 3-компонентен сплитер отпред, отзад е сложен умерен спойлер от M2 CS, предните калници са карбонови, както и капака.
Вътре? Също заемки от CS, като например волана с алкантарен обръч. Тук тунерът е добавил сини акценти, като бутоните М1 и M2, старт/стоп бутона и фрезованата от алуминий топка на скоростния лост. Педалите също са с анодизирани сини повърхности, а в останалата част от кокпита преобладава кожата, алкантарата и карбона.