Mercedes представи EQB, петия си електрически модел


19 Apr 2021

Mercedes-Benz представи EQB – петия си електрически модел. Той всъщност представлява по-голям брат на EQA (включително с до 7 места) и допълва гамата от кросоувъри, в която присъства също EQC. Освен това германският производител предлага буса EQV, а миналата седмица представи електрическата версия на S-класата, EQS. Така в рамките на десетина дни Mercedes се превърна в един от производителите с най-много електрически модели!

 

На снимките виждате EQB в европейската си версия, но тъй като премиерата беше в Китай, то европейският модел с всички подробности ще бъде представен по-късно. За Стария континент EQB със сигурност ще се предлага стандартно във версия с пет места, която ще се произвежда в Унгария. За Китай 7-местният вариант е стандартен.

Mercedes ще предлага различни размери батерии и няколко типа задвижване. Засега е представен само вариантът с 66,5-киловатчасова батерия, като беше обявено, че ще има различни по мощност версии, включително топ модел с над 270 к.с. Знаем, че европейският EQB 350 4Matic ще осигурява до 419 км с едно зареждане, но на по-късен етап ще има и версия с по-голям пробег. За разлика от луксозния EQS, който предлага бързо зареждане с до 200 кВт, то новият EQB изглежда ще бъде ограничен до доста по-скромните 100 кВт при бързо зареждане.

Що се отнася до външността, тя носи характерните елементи на колите EQ, като по-интересните елементи са изцяло черната предна решетка и специалните за модела джанти с размер до 20 инча.

Според Mercedes на опционалния трети ред седалки комфортно могат да седят пътници с височина до 165 см. Неслучайно колата дебютира в Китай, а не в Нидерландия...

Интериорът до голям степен е запазен същия като в конвенционалния EQB. Mercedes очаква елементите, имитиращи розово злато, да са доста популярни, особено на пазарите на изток.

Технологично EQB е доста подготвен, включително с интелигентна навигация, която изчислява най-бързия маршрут до крайната ви дестинация, като взема предвид не само зарядните станции по пътя, но също топографията и дори метеорологичните условия.

 

Фенове сме! A вие?