BMW M3 и М4 получиха xDrive. Ускоряват от 0-100 за 3,5 секунди
Което означава, че BMW M3 Competition с xDrive е с 0,4 сек по-бързо от място до 100 км/ч спрямо колата със задно. Времената на купето M4 е същото, като уточняваме, че тук говорим само за Competition, тъй като „обикновените“ M3 и M4 с по „едва“ 480 коня са с ръчни скорости (4,2 сек 0-100 км).
Разлика в междинните ускорения от 80 до 120 км/ч няма, стойностите там са 2,6 и 3,4 секунди, съответно на 4-та и 5-та предавка. Максималната скорост също е еднаква за версиите на задно и с M xDrive – 250 км/ч в стандартна спецификация и 290 км/ч при поръчан M Driver’s Pack.
Освен xDrive, който от BMW M наричат… M xDrive, версиите с двойно задвижване идват с т.н. ‘Active M Differential’ за още по-добро сцепление и бързо излизане от завоите. Системата вероятно е сходна с тази при актуалното М5, но калибрирана за M3 и M4.
И да, колите могат да се карат и само на задно, при избран 2WD режим. Пи при 4WD също основно задвижваща е задната ос, като предните получават тяга, когато това се налага (тоест, винаги при бързо ускорените), за максимално сцепление. Кутията? Познатият 8-степенен автоматик ZF, който измести 7-степенната DCT от F80, именно заради M xDrive системата.
По отношение на масата, M xDrive е утежнила автомобилите с по 50 кг – 1780 кг за M3 Comp M xDrive и 1755 кг за M4 Comp M xDrive. Във видеото за мощното 510 коня G80 на задно, което ще качим следващата седмица, споменаваме, че то е с около 170 кг по-тежко от предходното F80, така че M3 с двойно предаване е с около 220 кг по-тежко.
Новите модификации ще започнат да се доставят през юли тази година, като от BMW M казват, че по-късно през годината ще видим и още един нов член на това семейство – BMW M4 Convertible. Ние обаче чакаме G81, комбито с M xDrive, за което все още няма обявена дата.
Ако обаче сте като нас, обичате да навлизате в детайлите, може да кликнете на съответните снимки тук и да си свалите пълните технически характеристики на двата модела.