BMW M3 E30 а ла DTM с 800 к.с. и Tic Tac разцветка

  • Галерия от 12 снимки на BMW M3 E30 Галерия от 12 снимки на BMW M3 E30

20 May 2021

Истинска рядкост е в наши дни да срещнете BMW M3 E30 в заводско състояние. Този екземпляр отдавна не попада в тази категория и отдавна е изгубил стоковата си девственост. И както ясно се вижда е получил емблематичната разцветка на Tic Tac. С такава се състезава бившия F1 пилот Ален Берг в DTM шампионата през 1991 г., именно с M3 E30.

Двигателят също не е оригинален, като в момента колата е с S52B32, взет от щатско BMW M3 E36. Новият мотор е цялостно модифициран и е настроен да генерира 800 к.с. Над 800! Ако трябва да сме по-близо до истината. Двигателят е с нови бутала и биели, турбокомресор и както неговият собственик казва „с най-големия интеркулер, който може да намерите и да поберете в стоковата предница на E30”.

Компютърът на двигателя позволява превключване между седем режима на налягането на турбото. Типично по щатски моторът може да работи с 91-октанов бензин или етанол.

Скоростната кутия е 5-степенна механична, свалена също от M3 E36. Колата е оборудвана с усилен съединител, нов притискателен диск и олекотен маховик. Задният диференциал е с ограничено приплъзване.

Оригиналното окачване също е заменено, като в случая то е изцяло въздушно. Спирачките пък са от E46. Сбирщайн отвсякъде. Но пък биещ на очи.

М3 e с по-широки калници спрямо обикновеното E30, но това тук е с още по-раздут бодикит. Логото на Tic Tac липсва от двете страни на купето, както е при оригиналната DTM състезателна кола, като целта е да се направи по-видна златната ивица, минаваща над задните арки.

Други разлики със състезателното M3 от началото на 90-те са огромното двойно задно крило, заострения преден сплитер и задния дифузьор.

И все пак нещо оригинално е останало тук, като например седалките и корите на вратите.

Лукс от Китай!