Kimera Automobili EVO37 е мощна 500 коня вълнуваща рестомод интерпретация на тема ‘Lancia 037’

  • Галерия с 21 снимки. Галерия с 21 снимки.

25 May 2021

Lancia Rally 037 е една от най-красивите рали коли правени някога. С това изречение започнах статия на 5-и май, когато писах за прототипа на автомобила, който ще се продаде през юни. Днес, цели… 20 дни по-късно, мнението ми не се е променило. Тази Lancia е приказка и не пропускам да отразя нещо с нея, камо ли когато новината е такава.

А именно, още една осъвременена автомобилна икона, чрез подхода известен, като ‘restomod’ – тоест, нещо между реставрация и модификация, като точната граница между двете може да варира. През 2010-та видяхме ‘The New Stratos’, базиран на Ferrari F430, когато понятието „рестомод“ все още бе младо. Delta Futurista ни развълнува през 2018-та, интерпретираща култовата Integrale, а днес се мечтаем за Kimera Automobili EVO37.

„Философията е да запази есенцията и душата на старата кола, еволюирайки, без да ги разводнява,“ казват от Kimera. Фирма базирана в Кунео, Северна Италия и явно посветена на мисията да възроди духа на 037 по съвременен начин и, естествено, да спечели някое друго евро.

По отношение на дизайна сами виждате, че EVO37 е много близка до оригинала. Още по-вълнуващото е, че и технически има сходни „моменти“ между Rally 037 и това чисто ново арт творение. Като например, че новата кола също е с тръбно шаси, вдъхновено от Lancia Beta Montecarlo.

И двигателят е базиран на оригинален блок, но с разширен на 2,1-литра работен обем. Четирицилиндров агрегат с турбина и механичен компресор, както в оригинала. По него е работил инж. Клаудио Ломбарди, човек отговорен за моторите на почти всяка Lancia с лепенки ‘MARTINI’, която сте виждали да хвърля пръст, камъни и пясък. Същият има и сериозно участие в разработката на моторите на Ferrari за Формула 1 през 80-те.

Моторът развива над 500 к.с., които са повече от достатъчни за колата, тежаща около 1000 кг. Ниската маса е възможна и благодарение на карбоновите панели на каросерията. Задвижването е задно, джантите са увеличени размери спрямо оригинала, 18-ки отпреди и 19-ки отзад, а партньори на Kimera в проекта са фирми, като Sparco, Pirelli, Brembo и Öhlins.

Ентусиастите от Kimera планират да произведат само 37 екземпляра от EVO37, всеки с цена от минимум 480 000 евро. Струва ви се много? Оригиналите струват двойно повече, така че цената на рестомодификацията си изглежда направо изгодна. Разгледайте галерията, след което може да кликнете на тази снимка долу. Тя ще ви отведе до споменатия в началото прототип, който вероятно ще се продаде за 700-900 хил. евро.

Първородната Godzilla!