Този Koenigsegg CCR от 2004-та изглежда приятно и днес. Продава се за 720 хил. евро…


25 May 2021

Обявеният от RM Sotheby’s диапазон всъщност е 720 000 – 760 000 евро, а за колко точно ще се продаде този 2004 Koenigsegg CCR, ще се разбере следващия месец, на 15 юни в Милано.

Колата е… Koenigsegg CCR, както вече пиша за трети път, и е „почти пълнолетна“. Произведена преди 17 години и е третият екземпляр от серията направена само в 14 броя, в периода 2004-2006 г. Номерът на шасито 7011, като 11-ката означава колко карбонови конструкции са били направени от шведите дотогава (с английска помощ, в Англия, но това е дълга история).

Този Koenigsegg определено е най-известният от всички CCR-и, защото именно тази кола, боядисана в ‘Lava Orange’, e била изложена в Женева през 2004-та. Първата ѝ регистрация датира от 23 май 2006-та в Германия, а през 2009-та колата вече е на… 1150 км, вече собственост на колекционер във Франция. После е продадена на човек в Люксембург, оттам се връща отново в Германия, където е обслужена последно, с пробег от едва 2347 км.

CCR е едва вторият сериен модел на Koenigsegg Automotive, предшестван от CC8S (2002-2003). Под задната карбонова черупка работи 4,6-литров V8, който е басиран на агрегат на Ford, но дооооста модифициран и пълнен принудиделно от два механични компресора. Максималната мощност е внушителните за 2004-та 806 к.с., които му помагат да свали короната на McLaren F1, дадена му заради титлата „Най-бърз сериен автомобил“.

През 2005-та Koenigsegg поставя нов рекорд с CCR, развивайки максимална скорост от 387,86 км. Мястото на постижението е пистата „Нардо“ в Италия, пилот е Лорис Бикочи, а постижението е с 1,4 км/ч по-добро от това на британската супер кола (кликнете тук за видеото от рекорда). Освен с бързината си, моделът влиза в „Гинес“ и с показателите на мотора си, като „Най-мощен сериен автомобил в света“. Прекрасно.

 

Сбогом V10!