Rimac Nevera е готов! Хърватската хиперкола разполага с 1914 к.с.!

  • Галерия от 19 снимки на Rimac Nevera Галерия от 19 снимки на Rimac Nevera

01 Jun 2021

След три години разработване под името C_Two хърватската компания Rimac Automobili представи официално серийната версия на най-новия си хиперавтомобил. Той е кръстен на средиземноморски ураган и е изцяло електрически. Запознайте се с уникалния Rimac Nevera и неговите впечатляващи характеристики!

Rimac Nevera е разполага с активна аеродинамика. От първоначалния прототип до готовата за производство версия са променени толкова детайли, че в крайна сметка ефективността на аеродинамиката е увеличена с 34%.

При активиран режим Low Drag коефициентът на въздушно съпротивление е само 0,30. И обратното, при включване High Downforce получавате увеличение на притискателната сила с цели 326%. Аеродинамичната каросерия е проектирана да осигури и оптимално охлаждане на задвижването и спирачките.

Rimac Nevera е вторият сериен модел на хърватската марка, в която има дял отскоро има Porsche. Хиперколата ще се конкурира с Pininfarina Battista и има невероятни технически данни. Разполага с четири електродвигателя, генериращи максимална мощност от 1914 к.с. и максимален въртящ момент от 2360 Нм. Или с 414 к.с. повече от Bugatti Chiron. Тази двуместна ракета се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 1,97 секунди.

Ускорението от 0-300 км/ч отнема само 9,3 секунди. А за спринт на ¼ миля (402 м) Rimac Nevera спира хронометъра на 8,6 секунди. Максимална скорост? 412 км/ч! Изключително досие на един прецизен и създаден с много усилия автомобил!

Rimac Nevera е оборудван с 120 kWh батерия, която според производителя е достатъчна за пробег от 550 км. Те са постижими единствено ако не се изкушавате да гоните цифрите по-горе. В противен случай ще изцедите заряда за нула време. А когато това се случи са нужни само 22 минути да увеличите заряда от 0 до 80%, като системата поддържа бързо зареждане с 550 kW.

Батерията или по-точно батериите на Rimac Nevera обаче не са никак леки. Те са обгърнати от карбонов монокок, но дори и този лек и изключително твърд материал не успява да намали теглото. Цялата кола тежи 2150 кг, но макар и тежка, килограмите са почти перфектно разпределини между двете оси в съотношение 48/52 (отпред/отзад).

С тегло от над 2 тона и скорост, подминаваща 400 км/ч, са необходими и мощни спирачки. Nevera е с 390-милиметрови карбон-керамични дискове с 6-бутални апарати. Системата е дело на Brembo, като при спиране се осигурява най-високото за сериен автомобил регенериране на кинетичната енергия. Ако температурата на спирачните дискове достигне техните топлинни граници се включва автоматично регеративно спиране.

Производството на Rimac Nevera ще бъде ограничено до 150 екземпляра. Цената на един от тях е 2 млн. евро. Всеки ще бъде със сериен номер между двете седалки и лично подписан от основателя и изпълнителен директор на компанията Мате Римак. Клиентите ще могат да избират между версиите GT, Signature и Timeless. Ще има и вариант Bespoke, който както издава името, ще бъде с повече възможности за персонализация. От Rimac твърдят, че няма да има две еднакви коли.

Вижте още снимки на Rimac Nevera в галерията най-горе.

Първородната Godzilla!