BMW представи i4 M50: първата електрическа М-ка
Преди десетина дни видяхме изтекли снимки на новото i4 M50, но сега BMW разкри всички подробности и показа за първи път официално новите i4 eDrive40 и M50. Това ще са двете версии, които ще се предлагат първоначално. И докато първият модел е по-икономичен и минава повече километри с едно зареждане, то със сигурност истинските почитатели на марката ще се интересуват повече от втория.
i4 M50 идва с 544 к.с. и 795 Нм (върхови стойности в режим Boost), докато стандартната версия 40 предлага по-скромните, но съвсем адекватни за бързо шофиране 340 к.с. и 430 Нм. Разликата в ускорението до 100 км/ч е внушителна: 3,9 срещу 5,7 секунди. За сравнение бензиновото M3 се нуждае от 3,5 секунди. Така че “първата изцяло електрическа М кола” е бърза, но все пак изостава от оригинала.
В случай че не държите на брутални ластици, то eDrive 40 има някои преимущества. За разлика от M50, тя идва с един електромотор и е много по-икономична – може да мине до 590 км с едно зареждане, докато M50 постига 508 км (и двете според цикъла WLTP). Добър резултат и за двете, благодарение на чудесния коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,24. Батерията и за двете версии е 83,9 кВтч, зареждането също е еднакво – с до 200 кВт, което осигурява възстановяване на батерията от 10 до 80% за 31 минути. Не е най-доброто в класа, но е близо до възможностите на Tesla и Porsche. Всеки закупил i4 ще получи една година безплатно зареждане на най-мощните европейски станции – Ionity. Това е супер, ако живеете в Западна Европа, но не ви носи абсолютно нищо, ако сте в България.
Що се отнася до спортното поведение, M50 има по-спортно окачване от това на стандартната 40-ка. Също така серийно идва с антиролбари, допълнителна разпънка отпред и по-мощни спирачки. Стандартно въртящият момент отива към задните колела, като част от него се насочва към предните само при липса на сцепление. Това го разбираме като “може да дрифти”...
Интериорът в голяма степен е идентичен с този на Серия 4, но системата iDrive с големите екрани идва от кросоувъра iX – единият извит екран е 12,3-инчов, а другият – 14,9-инчов. Седалките пък директно са взети от M3 и M4.
И двете коли ще се правят в завода на BMW в Мюнхен. Стандартното i4 eDrive40 започва с цени от около 58 хил. евро, докато M50 ще струва не по-малко от 70 хил. евро преди да добавите опциите.