Hanstaiger X1 e брутален тримаран изработен от 100% карбон и струва 4,2 млн. евро

  • Галерия с 25 снимки. Галерия с 25 снимки.

15 Jun 2021

Всъщност исканата сума е 4 250 000 евро, което означава 8 312 150 лв., без данъците. Които, честно казано, не знам какви са за лодка от подобен тип или за каквато и да е лодка. А тази наистина е бутална! Супер насечен дизайн, триъгълни мотиви и черен цвят, който сам по себе си е нетипичен за плавателен съд, освен той не е въоръжен.

Въоръжението на Hanstaiger X1 е… лукс, доста тежко въоръжен с него. Лодката е по идея на някой си г-н Джон Ордовас, който събира екип от инженери и корабостроители и основава фирмата през 2015-та. X1 е построен в Аликанте, Испания, като все още не е завършен напълно – официалния финал на проекта е планиран за 2023-та година.

Но е достатъчно готов за да бъде промотиран. Все пак, когато цената на нещо е 4,25 млн. евро., е добре хората да знаят за него и да се вдига шум отрадно.

Дължината е 64 фута или доста по-разбираемите за нас 19,72 метра, като основната конструкция е изработена от 100% карбон. Композит, в който обаче са вложени и сплави, като титан, за да бъде сигурно, че тримаранът ще бъде достатъчно здрав. Максималната водоизместимост е 40 тона, а дълбочината на газене е 0,92 метра, като килът е прибиращ се.

Впечатляваща е отворената площ – общо 77 кв. метра, разпределени в мостик (30 кв. м) и т.н. ‘beach club extension’. Долната палуба, която обикновено е затворена, е снабдена с огромна врата при кърмата. Което първоначално създало „огромен проблем“ – така климатикът нямало как да охлажда вече отвореното помещение… Решението? Отварящи се странични прозорци, за да става течение.

Задвижването? Зависи какво си избере човекът извадил няколкото милиона. Най-базовото се води ветроходно, което обаче разчита и на два мотора Volvo Penta D4-300 с по… 300 к.с. всеки от 3,7-литров работен обем. Т.н. ‘Powerboat’ изпълнение идва с двойка Volvo Penta D6-IPS 500 с по 380 коня и 5,7-литров обем.

При този тип лодки обаче са важни и други обеми, тези на резервоарите за гориво и най-вече вода. Първите събират 1600 литра при ветроходната версия и 7000 при моторната, а вместимостта за сладка вода на борда е 1200 литра.

Динамика? Не е автомобил, но ние сме DizzyRiders, затова ще я споменем – 20 възела за „вятърното“ изпълнение и 30 възела за по-мощното. Това прави съответно 37 км/ч и почти 56 км/ч. Което си е супер, за подобен тип луксозна карбонова черупка.

А, да, колко човека може да събере? Това също е важно, след като давате (дай боже) 8k+ за лодка. На голямата маса могат да седнат 10 човека, а каютите са една за вас (собственика; второ „дай боже“ ), две ВИП помещения и две каюти за екипажа.