Какво е BMW M Drive Tour и как протича един ден с „Най-мощната буква на света“?

  • Галерия с 26 снимки. Галерия с 26 снимки.

02 Aug 2021

BMW M Drive Tour винаги е повод за вълнение от наша страна, автомобилните журналисти, защото това означава най-новите и най-мощни модификации на BMW + каране. Освен това турът не е фокусиран само върху един модел, а често имаме възможност да караме почти цялата гама - рядка възможност за непосредствено сравнение на различни модели.

Какво обаче точно представлява събитието и как протича? Реших да споделя с вас хода на един такъв ден, защото докато ние, хората от медиите, сме свикнали с подобни „ивенти“, както често ги наричат, повечето от вас вероятно нямат точна представа как точно се случват нещата.

Този път срещата е нетипично рано, около 07:30 ч. (пак закъснях…) в офиса на BMW България, за бърз брифинг, кафе с кроасани (които не опитах, защото… закъснях) и разпределение по тестови автомобили, които не са М. Тяхното каране е с почти единствена цел придвижване от София до писта „Дракон“ в с. Калояново, край Пловдив.

На мен се пада да шофирам зелено MINI Cooper S Countryman. Супер. За под 2 часа пристигаме на пистата, където ни посреща шатра с така необходимата сянка, разхладителни напитки, разбира се кафе, компактни хапки и… внушително BMW M4 Competition. Автомобилът е облепен с шарено фолио, накичен е със светлинна сигнализация, като на кола за сигурност, огромен спойлер отзад и надпис ‘COME CLOSER, WE DON’T BYTE!’…

Докато тече регистрацията, записване на всеки от нас за двете фази на M Drive Tour, Влади Кулев и Мартин Колев от ‘Driving Skills’, с помощта на техни колеги, подреждат и преглеждат тестовите флотилии. Пиша флотилии, защото са предвидени два типа карания – на пистата, логично, с новите M3 и M4, но и т.н. ‘scenic drive’, по-кротко каране по приятни пътища около пистата. Там на разположение са BMW M8 Competition Gran Coupe, X4 M Competition и X6 M Comp.

Моята група започва с шофиране по обществената пътна мрежа, а аз – в започващото от 304 550 лв. M8 Gran Coupe, което е с Competition пакет (+34 367 лв.), карбон-керамични спирачки (за най-малко 15 хил. лв.) и супер як зелен цвят, който не открвам в конфигуратора. За мен това е едно от най-добре изглеждащите BMW-та от актуалната моделна гама, заедно с двувратката и кабриото, като преди него класирам единствено LCI фейслифта на Серия 5.

Движим се в колона с водещ и затварящ автомобил. Караме според пътната обстановка, спокойно, с изключение на няколко прави, където Мартин ни разрешава да направим старт от 0 км/ч. Усещането е… доста приятно – 625 к.с. (официално, реално повече), 750 Нм, 3,2 секунди до сто и готиният звук на 4,4-литровия битурбо V8. Учудващо е как толкова голям автомобил може да се мести толкова бързо.

Нямам колата на разположение за уикенд, за да „я разгадая“ подобаващо, но за малкото време зад волана ѝ ми стават ясни няколко неща. Първо, може мнооооого повече отколкото е прилично да я настъпваме по улиците, второ – вози осезаемо по-комфортно от M5 Competition F90 преди фейслифта (LCI версията вече е с окачването на M8) и е мааалко по-тиха от 2019 F90 M5, което е притежание на приятел и съм имал удоволствието да карам и да се возя доста в него.

Време обаче за писта. Там представителната извадка и акцент са M3 Седан и M4 Купе, като за нашето каране няма особено значение кой в какво ще седне. Колите са до голяма степен технически идентични, като разлики има в спирачките – някои са със стандартната M система; други с керамичните дискове. И в седалките – серийните или онези яките, карбоновите.

Аз се настанявам в матово черно M3 с въпросните карбонови седла, който идват с пакета Track за около… 33 хил. лв., но в комплект с карбон-керамичните спирачки (16 577 лв.), или индивидуално за 7600 лв. Всички М3/М4 са и с пакет Competition, което означава и задължително 8-ст. ZF автомат, 510 к.с. и 650 Нм, но ако искате подробно представяне на M3 G80, може да гледате видео представянето ми в канала ни в YouTube (кликнете тук или най-долу).

Тук също сме с водеща кола, Кулев, и без право да изключваме DSC-то, стабилизиращата система. Можем обаче да оставим колите в най-спортните настройки, с които стават доста… живи. Правим няколко обиколки, като сменяме позициите си ц техния ход, така че всеки да може да направи един-два тура зад Влади, да види идеалната линия, точките за спиране, да не бъде бавен от колега, ако има по-бавни в групата и така нататък.

Не си представяйте обаче бясно каране по „Дракон“, от него няма да има интерес никой, най-малко BMW България, защото колите създават измамно усещане за пълен контрол. G80 е адски стабилен автомобил, дори в тези изпълнения само със задно (от този юли вече могат да се поръчат и с xDrive), но жегата, относително динамичната програма на събитието плюс вълнението, могат да се комбинират в нещо… скъпо струващо и не винаги обратимо, сещате се.

Влади обаче води колоната професионално и успяваме да настъпим M-ките достатъчно, за да разберем, че са доста повече от големи бъбреци и умел маркетинг. Какво мисли самият той за новите M3 и M4 може да чуете от самия него във видеото на живо, което успях да направя от пистата преди пет седмици. То е дълго 9 минути и за това време има впечатляващите 215,5k рийч, 1,1k реакции, коментари и споделяния и 917 харесвания. Кликнете тук за да го гледате, ако сте пропуснали.

Всяка сесия завършва с охлаждаща обиколка, заради респекта към техниката. На „Дракон“ дървета и сянка няма, така че тур с умерено темпо и без мачкане на спирачките действа освежаващо на 3-литровите турбо мотори, кутиите, диференциалите, накладките, дисковете и така нататък.

Накрая? Вземане на довиждане с организаторите и обратно по тестовите коли за палене към София. Всеки колега потегля със свой изводи в главата, а често след такива събития е нужно и малко време, за най-правилна оценка и дестилиране на правилните впечатления.

Радвам се, че успях да участвам и да споделя с вас общите линии на един BMW M Drive Tour и се надявам да следвате медията ни във Фейсбук и Инстаграм, защото там често качваме неща по време на самите събития или на заснемане на наше видео за канала ни. Това е за сега от нас, мен, чао!

 

Много по-добра от предишната?