Ето какво знаем за Серия 5 G60 и следващото M5
Седем години. Обикновено толкова е животът на едно поколение BMW Серия 5. Свръхконкурентната среда обаче означава, че производителите все повече намаляват продължителността на живота на моделите си и е съвсем реално да видим осмото издание BMW 5 преди да 2023, когато трябва да дойде по график. Тестовите прототипи вече въртят километри, а инженерите извършват последни фини настройки на софтуера и окачването на седана (и комбито). Папарашките снимки са на колегите от Motor1.
По всяка вероятност новата “петица” ще бъде силно електрифицирана, като всички варианти с двигател с вътрешно горене ще предлагат някакъв тип електрическа помощ. Ще има и изцяло електрически модел i5. Електрификацията е толкова сериозна, че дори M5 ще бъде плъгин хибрид. Според Autocar новото M5 ще включва или познатия V8 S63, или по-малък 3-литров редови шестак, но при всяко положение комбинирани с електромотор с около 200 к.с. Общата системна мощност ще бъде далеч нагоре на фона на съвременните М коли – около 750 к.с., което трябва да е достатъчно за справяне с добавените от батерията и електромотора маса.
Със сигурност под M5 ще има и други плъгин хибридни версии, които ще разчитат на 3-литровия редови шестак на марката. Това ще са коли с около 500 к.с., което по нашите изчисления означава много приятно за каране BMW.
Най-интересно е, че най-мощната версия на новата Серия 5 вероятно изобщо няма да има двигател с вътрешно горене. Очаква се топ вариантът на i5 да идва с около 800 к.с. и да ускорява до 100 км/ч далеч по-бързо от M5.
По всяка вероятност Серия 5 G60 ще бъде последната “петица” с дизелов двигател и може би последната с ДВГ въобще.