Ето какво знаем за Серия 5 G60 и следващото M5

  • Галерия с няколко рендъра на новата Серия 5 G60, направени от дизайнерите на AutoCar и Motor1 Галерия с няколко рендъра на новата Серия 5 G60, направени от дизайнерите на AutoCar и Motor1
  • Дизайнерите на Autocar смятат, че новото M5 ще изглежда така Дизайнерите на Autocar смятат, че новото M5 ще изглежда така
  • Задницата изглежда доста консервативно Задницата изглежда доста консервативно
  • Електрическият варант вероятно ще има високи бъбреци, като i4 Електрическият варант вероятно ще има високи бъбреци, като i4
  • Това ще бъде последната петица на BMW, която ще използва дизелови двигатели Това ще бъде последната петица на BMW, която ще използва дизелови двигатели
  • Актуалната Серaия 5 вероятно ще се продава до началото на 2023, когато ще бъде представен наследникът Актуалната Серaия 5 вероятно ще се продава до началото на 2023, когато ще бъде представен наследникът

23 Aug 2021

Седем години. Обикновено толкова е животът на едно поколение BMW Серия 5. Свръхконкурентната среда обаче означава, че производителите все повече намаляват продължителността на живота на моделите си и е съвсем реално да видим осмото издание BMW 5 преди да 2023, когато трябва да дойде по график. Тестовите прототипи вече въртят километри, а инженерите извършват последни фини настройки на софтуера и окачването на седана (и комбито). Папарашките снимки са на колегите от Motor1.

По всяка вероятност новата “петица” ще бъде силно електрифицирана, като всички варианти с двигател с вътрешно горене ще предлагат някакъв тип електрическа помощ. Ще има и изцяло електрически модел i5. Електрификацията е толкова сериозна, че дори M5 ще бъде плъгин хибрид. Според Autocar новото M5 ще включва или познатия V8 S63, или по-малък 3-литров редови шестак, но при всяко положение комбинирани с електромотор с около 200 к.с. Общата системна мощност ще бъде далеч нагоре на фона на съвременните М коли – около 750 к.с., което трябва да е достатъчно за справяне с добавените от батерията и електромотора маса.

 

Със сигурност под M5 ще има и други плъгин хибридни версии, които ще разчитат на 3-литровия редови шестак на марката. Това ще са коли с около 500 к.с., което по нашите изчисления означава много приятно за каране BMW.

Най-интересно е, че най-мощната версия на новата Серия 5 вероятно изобщо няма да има двигател с вътрешно горене. Очаква се топ вариантът на i5 да идва с около 800 к.с. и да ускорява до 100 км/ч далеч по-бързо от M5.

По всяка вероятност Серия 5 G60 ще бъде последната “петица” с дизелов двигател и може би последната с ДВГ въобще.

 

Първородната Godzilla!